Showing posts with label INI SEBAB KENAPA KITA KENA ELAK KAN BERKAWAN DENGAN KAKI BOMOH. Show all posts
Showing posts with label INI SEBAB KENAPA KITA KENA ELAK KAN BERKAWAN DENGAN KAKI BOMOH. Show all posts

Tuesday, 24 April 2018

INI SEBAB KENAPA KITA KENA ELAK KAN BERKAWAN DENGAN KAKI BOMOH

Assalamualaikum..




INI SEBAB KENAPA KITA KENA ELAK KAN BERKAWAN DENGAN KAKI BOMOH Saya takut betul kalau dapat kawan yang jenis kaki bomoh. Gatal-gatal badan , jumpa bomoh. Sakit gigi jumpa bomoh, sakit belakang jumpa bomoh ..sampai kan kelemumur penuh atas kepala pun nak jumpa bomoh.

Bagi dia jumpa bomoh adalah benda pertama yang dia akan buat kalau dia ada masalah.. Rasa hati tak sedap ja, jumpa bomoh. Duit makin lama makin susah nak lekat dalam beg duit, jumpa bomoh. Bisnes tak untung-untung jumpa bomoh.

Saya ada pengalaman kenal dengan orang yang ada  rasa percaya dengan bomoh ni.Kisah nya kawan saya ni duduk tak jauh dari rumah saya, Satu hari tu badan dia jadi gatal-gatal. Makin lama rasa gatal-gatal tu makin teruk.

Jadi kawan saya ni pun balik ke kampung dia. Dengan nasihat saudara mara,  dia pun di bawa jumpa sorang bomoh . Nak tahu apa yang bomoh tu kata?

".. kamu ni dah terkena .. ada orang dengki kat kamu.. Ada perempuan tua lalu depan rumah  senyum kat kamu tapi mu tak balas. Jadi perempuan tu dah terasa hati dan dia kena kan kamu..sebab tu kamu dapat gatal-gatal ni.."

Jadi kawan saya ni pun terus percaya.. dia dok fikir siapa lah perempuan yang lalu depan rumah dia dan senyum pada dia tapi dia tak balas . jenuh la dia dok berfikir.

2, 3 kali juga la berubat pada bomoh tu.Tapi tak hilang-hilang gatalnya.Dah tentu lah setiap kali pergi berubat fulus pun melayang-layang tapi gatal-gatal kat badan tak hilang-hilang.

Tak tahu la apa yang buat tiba-tiba dia berfikiran waras, dia rasa nak pergi ke klinik. Suami dia pun bawak la ke klinik. Doktor tu bagi dia satu suntikan je.. Balik rumah gatal-gatal tu terus berkurangan dan makin hilang dalam masa tak sampai sehari.

Kemudian dia pun dah sembuh dan balik semula ke tempat saya ni. So dia tanya saya

" Kak Diana pernah tak nampak ada perempuan tua lalu kat kawsan rumah saya ni.Sebab orang tua yang berubat saya hari tu kata , saya terkena gatal-gatal badaan ni sebab perempuan tua tu kecik hati saya tak senyum pada dia.."

Astagfirullahallazim.. tak pasal-pasal dah jadi fitnah. bayang kan lah kalau betul kawasan rumah saya ni ada makcik tua yang selalu guna jalan yang sama ni untuk kemana-mana dan kawan saya terus rasa orang tua tu punya angkara, kan dah jadi fitnah.Betul tak?

Bayang kan pulak ciri-ciri yang bomoh tu sebutkan kebetulan sama dengan salah sorang  makcik-makcik di kawasan rumah saya ni.Kan boleh menyebabkan pergaduhan dan salah faham..

Sebab tu lah saya takut betul kalau dapat kawan yang kaki bomoh.Risau kalau jadi apa-apa pada dia, kemudian dia jumpa bomoh dan bomoh tu kata

" ni kerja jiran kamu.."

" ni semua kawan kamu yang hantar..dia hantar dalam bentuk makanan.." ye la dah saya ni suka hantar makanan kat jiran2..kan??


Tak ke bahaya untuk kita...


sekian..