Skip to main content

Posts

Showing posts with the label EMPOH KAWALAN PERGERAKAN DILANJUTKAN SEHINGGA 14 APRIL 2020

TEMPOH KAWALAN PERGERAKAN DILANJUTKAN SEHINGGA 14 APRIL 2020

....Sehubungan dengan itu kerajaan telah memutuskan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan akan dilanjutkan sehingga 14 April 2020 - YAB Perdana Menteri Malaysia

Ini adalah tempoh paling lama saya tak keluar rumah iaiatu seminggu setengah ketika post ini di tulis. Bila Perdana Menteri umumkan yang tempoh RMO dilanjutkan sehingga 14 April, rasa macam memusing-musing dunia ni.

Saya ni walaupun tak bekerja dan hanya suri rumah tapi tak la biasa sangat tak keluar rumah untuk masa yang lama. 2,3 hari sekali ada juga keluar makan, beli belah atau pun singgah kedai runcit didepan ni.
Untuk 2 minggu awal tempoh RMO, saya rasa ok la, kita boleh layan filem dan kdrama. Tapi bila tempoh RMO ditambah lagi , fuh!! Tak kan nak tengok filem je lagi kot. So nak buat apa lagi nih?
Untuk aktiviti anak-anak boleh la kita suruh beljaar, hafal sifir, sesekali bagi main phone. Tapi kita yang tua ni nak buat apa entah. Memasak pun dah jemu. Saya ni selalu jemu makan makanan yang dimasak sendiri. 
Sebab tu suka…