Showing posts with label DTTV. Show all posts
Showing posts with label DTTV. Show all posts

Monday, 23 November 2015

KALAU DULU CUMA ADA SIARAN TV BERBAYAR MESTI SAYA TAK DAPAT TONTON TV

Assalamualaikum...



Masa saya kecik2 dulu saya selalu terfikir
kenapa la orang suka dengar radio..
sebab masa tu saya memang suka tengok tv berbanding radio..
jadi tv tu macam benda paling best la bagi saya..
kalau nak tahu saya rela tak de telefon bimbit berbanding tv tau..hahah

Bila saya baca artikel kat sini
tentang DTTV rasa macam cemburu pulak.
DTTV ni ialah tv digital.
Negara2 lain sudah lama ada DTTV ni.
Cuma di negara kita ni je baru nak dilancarkan beberapa bulan lagi..


Kalau nak tahu negara mana yang dah sekian lama
menggunakan DTTV ni boleh la baca kat sini.

Tapi pendapat saya la..
kalau la dari dulu tak de siaran percuma  dan yang ada cuma astro
memang tak merasa la saya ni tengok tv..
sebab nak makan pun tak cukup ni kan pulak
mak saya nak bayar untuk siaran tv..
heheh

Cakap pasal pelancaran DTTVdi malaysia  ni..
Kita kena ada set dekodar dia sendiri.
nanti baca lah kat sini cemana di berfungsi semua tu..
Sebab ikut yang saya faham, 
bila kita ada DTTV ni kita akan dapat semua siaran.
tak payah dah langgan astro..
Nanti baca la ye..kat sini..(KLik)



sekian..