Showing posts with label DATO ALIF SYUKRI. Show all posts
Showing posts with label DATO ALIF SYUKRI. Show all posts

Wednesday, 27 June 2018

BONDA ROZITA IBRAHIM DEDAH MENGAPA DIA MEMILIH SHAHIDA MENJADI ISTERI KEPADA DATO ALIF SYUKRI



Ramai yang senang dan suka dengan sikap mudah mesra Puan Rozita Ibrahim , Pengasas Sendayu Tinggi dan juga ibu kepada Dato Alif Syukri. Orang nya sangat baik hati dan suka berkongsi ilmu.Bagi yang mengikuti Puan Rozita Ibrahim atau lebih mesra dikenali sebagai Bonda pasti terhibur dengan video-video yang dikongsikan nya.

Baru-baru ini bonda telah mendedahkan mengapa beliau memilih Nur Shahida Mohd Rashid sebagai menantunya. Bukan sahaja kerana cantik tapi kerana beberapa sebab lain yang kita sendiri tidak menyangka nya.

"Bagaimana Ida menjadi menantu sy..?..Sy uji dia semasa dia mejadi staf sy lagi
.

Masa interview staff HR bagitahu dia ni adalah model syampoo yg terkenal..(sy x kenal artis sgt ) sy agak tekejut kerana seorg model yg income byk blh bekerja sbgai CS..??
.
Disini sy akui sy tidak mahu org yg dlm dunia glamer jadi ahli keluarga sy.. !! Tetapi sy xprajudis.. sy sentiasa memerhatikan dia sbb sy melihat akhlaknya seindah rupa parasnya yg cantik ..sgt baik..
.
Dia x sombong dn x kekok mengangkat kotak dn menyapu sampah walaupun dia seorg model yg terkenal.. ini sgt mengejutkn sy..
.
Sy risik dn intai setiap kli waktu solat.. dia akan berhenti utk solat.. dn sewaktu berenang di kolam renang dia tetap menjaga auratnya..Masa baru kerja setiap hari peminat2 lelakinya hantar bunga..kasi jam mahal ..Ida bukan murah dn senang nak dapatkan..Bila kri ngorat dia pun xnak..woww hebat budak ni..
.
Sepanjang sy melihatkn anak sy sukakan dia.. dn sy masih menguji sejauh mana kekuatan anak sy dn kekuatan jiwa Ida adakah memilih anak sy adakah sebab harta..Bila sy bagi zakat pd fakir mskin ida sebagai staf pling suka bantu uruskan ..Sy simpan dihati " nak sgt budak ni.."..Yg pinang dia ialah abg ady dn kak yatienya..
.
Kri mmg hensem dn ramai peminat
tp bab dosa besar dia xkan buat sy puji kri bab ni..Nk kawin pun dia serahkan pd sy ..Bila dia kata nak ida..Sy kata xpayah lama.. kawin je terus..Mak yakin kri pandai urua perkahwinan sbb dia jaga anak2 sy waktu sy kerja masa miskin..
.
Kri ni bab baiknya lah ya..puasa xpernah tinggal sehari pun..xmerokok dn sayang sy sgt2 (sampai nama ank dia pun dia nak sy kasi nama semuanya)..sy akui susah hati didik kri ..!!Ms dia remaja bini org , mak cik2 suka dn sayang dia..utk elak zina Ida terbaik utk sy..antara lain sy x melihat Ida seperti gadis lain yg tergedik2 utk mengoda org kaya .. ciri2 murni pada Ida ini mmg menjadi idaman sy..(Sy sgt memilih nasab )..
.
1 paling sy xlupa.. pd awal perkahwinannya.. dia menjaga arwah ayah sy sakit sama2 dgn sy ..dia sayang anak2 sy yg msih kecik2 dan begitu bersemangat xmengeluh walaupun baru berkahwin
.
cuba bayangkan dihati anda adakah Ida ini patut sy sia2kn di dalam keluarga sy...??" - Bonda Rozita Ibrahim-



Pada 25/6/2018 Shahida selamat melahirkan cahaya mata ke 4. Bayi comel ini dinamakan Yusoff Al Qardawi.Shahida menyucapkan terima kasih kepada Ibu mertua nya yang menemani dan menguruskan dirinya .

Bonda Rozita Ibrahim turut berkongsi video memasak rendag iuntuk menantunya yang sedang berpantang.



Seronoknya dapat ibu mertua yang baik hati dan penyayang.Kalau menantu baik mesti lah ibu mertua sayang..kan?Yang tak de ibu mertua tu harap bersabar je la..heheh..

sekian..

sumber gambar dan video: Instagram

Friday, 19 January 2018

ALIF SYUKRI HARAP LAGU LAYAK KE AJL : INI RESPON NETIZEN

Assalamualaikum..




ALIF SYUKRI HARAP LAGU LAYAK KE AJL  : INI RESPON NETIZEN Tak salah kita punya impian dan harapan yang tinggi . Ianya sebagai pemangkin semangat untuk kita cuba buat yang terbaik dalam hidup kita.

Mempunyai impian juga boleh memberi semangat kepada orang lain ,maah untuk mencapai impian tersebut, sokongan dan kata-kata semangat dari orang lain juga sangat diperlukan.

Namun tak semua orang akan memberi sokongan terhadap impian dan cita-cita kita.

Itu lah yang terjadi kepada Dato Alif Syukri selepas satu portal hiburan menyiarkan berita mengenai impian nya untuk membawakan lagu nyanyian nya "Abang Nak Tegur" untuk  layak ke  Anugerah Juara lagu.

Rata-rata netizen bukan sahaja mempersendakan impian Dato Alif Syukri malah mereka merasakan jika lagu tersebut layak ke AJL , jelas menunjuk kan Anugerah Juara Lagu tidak mementingkan kualiti dan hilang taraf prestij anugerah tersebut.








Melalui komen-komen ini nampaknya boleh la Dato Alif bekerja lebih keras lagi dan buktikan kemampuan sebenarnya. Mungkin lepas ni dato Alif boleh ambil kelas vokal dan memilih lagu-lagu yang lebih berkualiti.

Pendapat saya memang ada lagu yang boleh di jadikan lagu untuk pertandingan tapi ada juga lagu yang hanya boleh dijadikan hiburan semata-mata dan tak layak untuk dipertanding kan.

Bukan saya nak pertikaikan kemampuan KRU dalam menghasil kan lagu.Saya tahu mereka sangat berpengalaman lebih 20 tahun dalam industri hiburan ni..Cuma untuk lagu ni saya rasa ianya hanya sesuai untuk dijadikan sound track drama komedi .

sekian..


Wednesday, 21 June 2017

PRODUK DATO ALIF SYUKRI BAKAL DI BOIKOT DI INDONESIA

Assalamualaikum...



Kecoh jugak la dalam seminggu ni dengan kes pembantu rumah Dato Alif Syukri yang berasal dari Indonesia di tangkap kerana mencuri di rumah nya.Memang macam-macam pendapat oleh netizen berkaitan kes kecurian ni.Apatah lagi Dato Alif memang sentiasa update tentang kes tersebut di Facebook page miliknya. Saya pun follow je cerita ni.Saja la nak tahu sebab Dato ni yang saya tahu dia memang sporting orang nya.. Macam tak percaya pulak Pembantu rumah dia buat aniaya macam tu sekali...

Menurut Dato Alif Tujuan nya buat live dan sentiasa update tu , bukan lah untuk mengaibkan pembantu rumahnya tapi nak memberi pengajaran dan supaya orang ramai berhati-hati dan tidak terlalu percaya pada pembantu rumah.

Kalau ikuti live yang Dato Alif buat setiap hari tentang kes ni, memang jelas setiap pembantu rumah Dato Alif diberikan banyak kemudahan dan ganjaran sepanjang bekerja dengan Dato Alif. Tapi kepercayaan dan budi baik Dato Alif disalah gunakan oleh pembantu-pembantu rumahnya apabila ada yang mencuri dan lebih teruk lagi ada pembantu rumahnya yang membawa masuk teman lelaki ke rumahnya untuk bermalam.

Dalam satu video pembantu rumah mengaku mereka tidur sahaja di rumah dan lebih mengejutkan ustaz yang datang untuk ajar anak2 Dato Alif sendiri yang memakaikan pakaian pada anak-anak dato Alif .Macam mana la Dato Alif dan isterinya tak marah.kan??

Disebab kan kes tersebut ada dikalangan netiven yang kecam dan menghina  warga Indonesia.Ada yang kata warga Indonesi ni semuanya jahat-jahat dan tak patut diberi muka.Komen-komen tersebut sedikit sebanyak mencalarkan hati warga Indonesia yang berada di Malaysia dan Indonesia.



Terbaru ada yang mendedahkan bahawa produk Dato Alif akan diboikot di Indonesia kerana kes kecurian yang sedang hangat diperkatakan. Sewaktu Dato Alif mengadakan seisi Live bersama pengikutnya di facebook dia mendapati ada komen yang mengatakan produknya bakal diboikot di Indonesia.

Tapi dengan tenang dia jawab - "Kenapa diboikot?Saya tak buat salah kenapa saya nak takut?Kenapa nak boikot barang saya?"

"Kalau nak boikot sebab sipenyangak tu , sebab nak membela kaum dia, suka hati korang nak boikot pun boikot la.Malas nak layan.Rezeki kita Allah yang tentukan.." - Shahida(Isteri Dato Alif)

Saya rasa itu cuma ugutan manja2 je oleh segelintir warga Indonesia yang tak puas hati dengan dato Alif ni.Sedangkan ramai juga warga Indonesia yang setuju dengan tindakan yang diambil oleh Dato Alif pada bekas2 pembantu rumahnya tu.Ye la..Mana ada orang setuju dengan tindakan mencuri dan tak amanah macam tu..kan??

sekian..


Tuesday, 11 August 2015

INI CARA DATO ALIF SYUKRI MERAIKAN ULANGTAHUN PERKAHWINAN NYA

Assalamualaikum...

Macam-macam cerita buruk yang orang sebarkan tentang Dato Alif Syukri ni..
Pengasas Dherb yang bukan saja kacak dan kaya ni tapi
dia sangat bersederhana orang nya.
Ada yang kata dia sombong, hipokrit dan banyak lagi cerita tak elok yang disebarkan
tapi dia tak mudah melatah.



Semalam genap usia perkahwinan nya yang ke 8 tahun.
dikurniakan 3 cahaya mata dan isteri yang cantik ,Dato Alif Syukri 
meraikan hari ulangtahun bersejarah mereka bersama2 keluarga.
Dah tentu kita membayangkan sambutan yang gilang gemilang dan dipenuhi dengan bunga-bunga segar,
dengan suasana yang romantik..kan??


Memang begitu lah cara orang kaya meraikan sesuatu..
Dengan hidangan yang enak-enak,
sambutan di hotel dan dipenuhi dengan rakan2 jemputan...


Tapi hakikatnya...
Ini lah cara Dato Alif Syukri meraikan hari ulangtahun perkahwinan nya
bersama isteri..
Hanya di kedai makan bersama anak2 dan pembantu rumah...



Patut lah ramai yang senang dan selesa dengan dato Alif Syukri ni..
kalau nak tahu rambut dia pun dia potong sendiri depan cermin..
tak de pi saloon2 ni..

sekian..

Monday, 4 August 2014

DATO ALIF SYUKRI DI KRITIK KERANA SELUAR PENDEK

Assalamualaikum..

Malu je rasa bila orang tegur cara kita berpakaian kan??
tak kira la tegur sembunyi2 atau tegur depan2 orang..
malu tetap malu.


kadang2 kita rasa pakaian kita dah ok..
rupanya kat mata orang tak elok..
macam tu jugak la yang terjadi pada Dato Alif Syukri
pengasas kepada produk D'herb "terlajak laris" ni..



baru2 ni dia bercuti di London dengan keluarga nya.
Orang pun mula la mengkritik satu gambar beliau
yang memakai seluar pendek..
Agaknya memang orang melayu ni
kalau dah sampai ke London terus lupa
apa yang boleh dipakai dan tak boleh di pakai..kan??




kalau kat Malaysia ni boleh je
pakai baju lengan panjang la..
seluar ,kain semua cecah lantai..
bila ke London je semua jadi singkat.heheh


Sebenarnya kan..
memang ada lelaki yang tak tahu tentang aurat lelaki ni..
dia rasa aurat dia cuma "anu' dia je.
yang lain tak pe buka2..
tapi bab aurat wanita dia tahu pulak.
kawen je terus suruh bini pakai tudung baju labuh 
seluar besar..
tapi diri sendiri pun tak cukup.hehehh..

jangan marah ye.. 

#kosongkosongabahkau


sekian...