Skip to main content

Posts

Showing posts with the label Ayu

KALI KEDUA BAWA AYU BALIK KAMPUNG

Macam ni lah Ayu bila masuk dalam kereta. Tak payah nak bawak sangkar sebab dia takut. Dia nak duduk dekat kita baru dia rasa selamat. Baru lah lena tidur nya kalau dekat dengan kita. 
Kalau tidak dia punya bising tu macam kena rotan tu. 



Baru2 ni bawak balik dia ke Kampung. Sebenarnya dah dua kali dia ikut balik kampung. Sekali masa dia kecik dulu. Masa tu letak dia dalam sangkar. Tak sampai masuk tol lagi terpaksa bawak keluar dia dari sangkar dan sepanjang jalan kena peluk je sebab dia takut.
Sejak tu tahu la dah dia memang nak dekat dengan kita je bila naik kereta. Tak payah susah2 nak usung sangkar.

Oleh sebab dah besar ni baru balik kampung lagi, dia macam takut2 je kat kampung. kat kampung pun banyak kucing lain. Tapi kucing2 kat kampung tak suka bergaduh dan jenis tak peduli kalau ada kucing lain.
ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM
So Ayu cuma banyak tidur je kat bawah meja tanpa gangguan. Tempat dia kat dapur je la. A…

MAINAN KEGEMARAN KUCING (AYU)

Hai semua..

Suka betul Ayu dengan patung singa nih. Kalau dapat main dengan patung ni sampai terlompat-lompat. Padahal dia yang lambung dia jugak yang sambut.🤦‍♀️
Ayu ni umurnya dah nak masuk 6 bulan kot. Jadi memang waktu ni tengah ligat melompat. Dia pun dah makin besar .
Risau je takut terhamil. 🤭🤭Setakat ni dia tak dekat dengan mana2 kucing lagi. Harap tak de kucing la yang jatuh hati kat Ayu. Belum spay lagi si Ayu ni. Kami tengah fikir dulu nak bagi dia ada anak ke tidak. 


Buat masa ni berkawan la dulu dengan patung singa ni. Dia suka patung ni sebab ada bulu² kot. 🤣🤣






Awal nya tak tahu pun dia suka patung ni. Satu hari tu dia masuk bilik Maisara. Entah apa yang dia cari tiba² je dia keluar dari bilik Maisara sambil gigit patung ni.😲😲
Dia bawak je patung ni ke ruang tamu.. lepas tu bawak ke bilik store, bawak ke dapur. 🤣🤣. Siap lambung2 patung ni. Sejak tu patung singa ni jadi mainan dia la.

Sebenarnya patung ni adalah pencil case Maisara. Maisara dapat hadiah . Tak ing…