Showing posts with label Air buah Viral. Show all posts
Showing posts with label Air buah Viral. Show all posts

Tuesday, 7 May 2019

RESEPI AIR BUAH CAMPURAN VIRAL YANG SEDAP DAN MUDAH

Hi korang..



Bulan-bulan puasa ni kalau berbuka dengan air buah memang nikmat nya Ya Allah.. Bila ada air buah  campuran ni kurang la sikit kita makan benda-benda lain yang berat.

Saya pun esok nak kena beli buah jugak la.Sebab hari ni macam terlajak makan nasi je. Kalau ada buah tak la makan nasik sangat..kan?





Saya ada terjumpa resepi Air Buah Campuran yang dikongsi oleh Saudara Zaky Mat Ali di facebook nya. Nampak sedap betul air buah campuran ni.

Dengan kaler2 yang menarik mesti akan buat orang terkam air ni dulu bila nak buka puasa.

Perkongsian Saudara Zaky Mat Ali ni telah mendapat perhatian dari warga net dengan hampir 1.5k komen dan 10k perkongsian.

Jom kita tengok cemana cara buat Air buah Campuran ni.



Bahan-bahan nya:

- Satu tin susu sejat
- Setengah tin susu pekat
- Satu tin buah laici
- Satu biji buah naga
- Dua biji buah manga
- Cincau
- Ais

Cara-Caranya:

Susu pekat dibancuh bersama 2 cawan air panas.
Kemudian tambah lagi dua cawan air.
Campur semua bahan dan kacau.






Tada.... Gini lah rupanya bila dah siap.. Dah macam air bunga pun ada nih.. 
Kalau nak lagi sedap boleh letak buah-buah lain jugak ni.\Contohnya macam tembikai merah atau pun tembikai susu.

macam anak-anak saya ni kurang suka cincau.Jadi boleh la ganti dengan tembikai.




Nampak sedap kan??tambah pulak ada susu tu.. Kalau letak kurma pun ok rasanya.

Jom la kita try buat nanti..

Sumber: Facebook Zaky Mat Ali