Advertisement

REVIEW DAN SINOPSIS FILEM ROH 2020

REVIEW DAN SINOPSIS FILEM ROH 2020 | Filem roh adalah filem terbitan tahun 2020. dilakon kan oleh 6 pelakon sahaja. Filem di arahkan oleh pengarah muda dan ditayangkan pada Ogos 2020. Filem ini bergenre seram indie.

Filem Roh ni jalan ceritanya seram. Kiranya macam mak2 kita ceritakan cerita hantu kat kita,..kita rasa seram je..kan??. Tapi bila dibuat filem terus tak de rasa seram. 

Filem ni ramai pelakon2 best.  Tapi jalan cerita slow sikit. Lambat sangat. Kadang-kadang  tak paham apa diaorang cakap sebab berkias-kias sangat. Orang yang jenis tak de ilmu dalam bahasa kiasan ni, mungkin korang akan tidur je. hahah

Dia punya ending pun saya tak faham dan rasa pening kepala lepas tonton filem ni.Hahah.


Sinopsis Roh.

Sorang perempuan tinggal dengan dua orang anak dia dalam hutan. Satu hari ada sorang budak muncul depan rumah mereka. Budak tu kata yang keluarga tu akan mati.

sejurus selepas itu  budak tu mati dalam keadaan mengerikan dan misteri. Wanita tersebut membawa mayat budak perempuan itu  kedalam hutan danmeninggalkan nya di situ.  

Keesokan nya muncul seorang lelaki di rumah wanitatersebut dan lelaki utu bertanya pada wanita  tersebut samaada mereka melihat seorang kanak-kanak perempuan.

Wanita tersebut menafikan nya. 

Namun sejak hari itu hidup mereka seperti diganggu berbagai kejadian aneh dan mengerikan.


 ROH  (2020 - Malaysia)

Director: Emir Ezwan

Writers: Nazri M. Annuar (story), Emir Ezwan (story)

Pelakon:

Farah Ahmad

Mhia Farhana

Harith Haziq

June Lojong

Namron

Putri Qaseh


Catat Komen

2 Ulasan

  1. Banyak juga cerita seram keluar sekarang. Ada juga yang cakap kurang faham dengan cerita roh. kena tengok dulu sebab setiap orang pandangan dia berbeza.

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)