Advertisement

SENARAI FILEM SERAM KOREA PALING BEST

SENARAI FILEM SERAM KOREA YANG PALING BEST Hari cuti mesti kita nak isi masa dengan menonton filem dengan keluarga. Saya cadangkan korang tonton beberapa filem Korea seram. Sekarang ada banyak filem seram Korea yang menarik dengan plot cerita yang mendebarkan.


Ada juga filem seram komedi, filem seram aksi dan thriller. Boleh dikatakan kebanyakan filem seram korea sangat menarik dan berbaloi untuk di tonton.

Senarai Filem Seram Korea

NO MERCY / SISTER (2019) 

SPELLBOUND (2011) 

THE WIG  (2005) 

 ROAD KILL (2019)

THE PIPER  (2015)

DEATH BELL: BLOODY CAMP (2010)

DEATH BELL/ MIDTERM EXAMS: BLOOD (2008)

HOTEL LAKE (2020))

MOURNING GRAVE (2014) 

WARNING DO NOT PLAY (2018)

METAMORPHOSIS (2019) 

PENINSULA : TRAIN TO BUSAN 2 (2020)

GOEDAM (2020)

THE WRATH (2018)

ALIVE (2020)

R-POINT (2004)



WHISPERING CORRIDOR 5 : BLOOD PLEDGE (2009)

WHISPERING CORRIDORS 4 : VOICE (2005)

WHISPERING CORRIDORS 3: WISHING STAIRS (2003)

WHISPERING CORRIDORS 2 : MEMENTO MORI (1999)

WHISPERING CORRIDORS : YEOGO GOEDAM (1998)

BLOODY REUNION (2006)

KILLER TONE (2013)

TRAIN TO BUSAN (2016)

THE CLOSET (2020)

SEOUL STATION (2016 - Animation)

I SAW THE DEVIL (2010)

HOUSE OF THE DISAPPEARED (2017) 

BUNSHINSABA: OUIJA BOARD (2004) 

BEDEVILLED (2010)

THE ODD FAMILY : ZOMBIE ON SALE (2019)

DON'T CLICK (2012)




THE CAT (2011)

HELLO GHOST  (2010)

THE SILENCED (2015)

RAMPANT (2018)

THE VANISHED (2018)

THE MIMIC (2017)

Terima kasih membaca artikel Senarai filem Seram Korea Yang paling Best. Semoga terhibur dan selamat menonton.


Catat Komen

5 Ulasan

  1. Suka tengok filem atau drama korea..tapi yang seram ni macam belum ada kekuatan sebab PC ni penakut..hehehehehe.

    BalasPadam
  2. kak pip ni penakut sikit bila bab2 cerita seram. Haish, sampai boleh termimpi2 tau.
    nak tengok the closet tu, tapi incik suami tak nak temankan. hampagas betul.

    BalasPadam
  3. kak di..train to busan 2 xseram sgt..sedih lg ade la ^_^

    BalasPadam
  4. baca buku seram boleh, tengok cerita seram ni aduh...seram!

    BalasPadam
  5. Wahhh panjang list tuuu! Ada kesempatan cik tk layan! Cik tk memang layan cerita seram! Tqtq

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)