10 GAYA MENGIKAT SCARF YANG BUAT ANDA NAMPAK ANGGUN DN BERGAYA




10 CARA  MENGGAYAKAN  SCARF YANG BUAT ANDA NAMPAK ANGGUN DN BERGAYA | Bila saya nampak ada orang pakai skarf mesti saya akan  pandang dia lama sebab nak tengok macam mana dia ikat skarf dia sampai jadi cantik. Sehelai kain je dah boleh buat nampak kita bergaya.. itu lah kuasa scarf.

Tapi tak ramai yang berani menggayakan scarf dengan berbagai gaya. Kalau dah biasa dengan satu gaya tu, itu je la gaya yang dia buat. Nak tukar lain sikit macam tak yakin. Tapi orang kata tak cuba tak tahu.

So hari ni saya kongsikan 10 gaya mengikat scarf yang boleh buat anda nampak anggun dan bergaya.


Gaya ni sesuai untuk wanita yang nak nampak matang dan serius.




Gaya ala african.. Cantik..kan?Nampak kemas macam ni.


Saya suka yang macam ni.  Simple tapi kemas. Nampak selesa bila scarf tu tutup sebahagian rambut nya. Kena guna scarf yang kaler terang2. Merah dan orange sesuai la..


Untuk orang muda boleh buat gaya ni untuk nampak lebih ranggi dan berani,.


Yang ni pun sesuai untuk remaja-remaja. Jalan2 kat pantai macam ni tak la kucar kacir rambut kena tiup angin..


Ermm.. Yang ni sesuai ke?? sesuai jugak kalau korang berani..


Macam mudah saja cara ikatan nya.. Tapi nampak comel kan?


Simple je.. tapi bergaya cuma kena pandai pilih corak pada fabrik.  Nak buat macam ni skarf satin tak sesuai. 


Kaki motor sesuai la pakai macam ni,.Ataupun nak tengok konsert ke. Nampak santai je.



Yang ni pun nampak anggun bergaya. Gaya macam ni selalu kita nampak dalam filem-filem lama tahun 80 an..kan?



Gaya ni kalau dahi comel ok la. Tapi kalau dahi luas tak sesuai sebab nampak ada dua benjol di dahi. Hahah


Cantik..!!




Yang ni pun saya suka. Macam mudah je cara nak mengikat nya tu. 

Pakai scarf ni lebih kurang sama la macam kita yang bertudung ni nak menggayakan tudung. Kena ada kesabaran dan jenis fabrik tu kena pandai pilih sesuai dengan gaya yang kita nak buat. Kalau tidak memang boleh naik angin jugak , Hahha..

Dulu masa kerja , saya malas nak betul2 kan tudung. Tudung senget ke, terlipat sebelah ke,  terpenyek ke depan ke, saya tak kisah langsung.. Macam tu pun ada orang nak tau.. Hahahahah..


Post a comment

4 Comments

sila tinggalkan komen anda...:)