Skip to main content

MASKER MURAH HARGA 45 SEN DI SHOPEE ~ RAWAT KULIT KERING DAN KUSAM

Hi korang..

Cuaca panas dan kering ni betul-betul buat kulit jadi kusam dan cepat kering, kan? Saya lebih suka kalau kulit saya berpeluh tapi bila musim panas ni kulit tak berpeluh. Sebab rasa bahang buat kulit jadi kering. Jadi saya pakai facial mask untuk melembapkan dan menyejuk kan kulit wajah.

Selalunya kalau beli facial mask yang harga 5-6 ringgit tu sayang pulak rasa nak pakai hari-hari. Pakai seminggu 2 kali je cukup. Biasala, mak datin duduk rumah saja tak de duit banyak nak beli facial mask banyak2. Hahhahah



So kita cari la facial mask yang murah  kat shopee. Boleh pakai hari-hari kalau ada facial mask yang murah. Jumpa lah saya dengan Facial Mask harga serendah 0.45 sen ni. Rorec Facial Mask ni saya beli dari local seller saja. Jadi barang memang sampai cepat.


 Rorec Facial Mask ada 6 variasi iaitu Aloe Vera, Blueberry, Honey, Olive, pomegranate, dan Cucumber. Saya beli semua sekali. Tapi ambik sikit2 la. Yang paling laris sekali Honey dan Cucumber tu. Mujur la saya sempat sambar.

Dalam nya cuma ada satu masker saja. Jenis pakai buang tau. Tak boleh pakai ulang kali. Ala..harga 45 sen je pun.


Lepas pakai masker ni pertama kali memang kulit kering tu kurang. Tapi saya jenis pakai hari2 sebab cuaca panas ni, kulit jadi lembab dan tak de dah kulit mengelupas dan kulit mati kat muka. Facial mask ni juga tak la macam sesetengah facial masak yang ada bau wangi tu.


Yang ni tak de bau yang kuat. Tak de rasa melekit kat muka dan kalau tertidur pun tak pe. Sebab dia jenis cepat mengering. Dalam 20-30 minit dah boleh buang. Agaknya sebab tu murah kot. Facial masak nya tak tebal macam setengah mask. Sebab tu saya rasa selamat walaupun pakai hari-hari.

Kalau korang pun nak juga Rorec Facial mask ni korang boleh la dapatkan di Shopee dengan segera.


Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …