Skip to main content

REVIEW DAN SINOPSIS FILEM DEVAKI - FILEM THRILLER KANNADA 2019


Title : Devaki (2019)
Director: H.Lohith
Writer: H.Lohith
Duration: 2h 9m
Languange: Kannada, India.
Date Release: July 2019
Cast: Pryanka Upendra, Kishore
Rating: 5/10




Banyak sakit hati je bila tonton filem Devaki ni. Terlintas dalam fikiran teruk betul negara India ni. Diaorang macam pandang rendah pada wanita. Bila melibatkan orang atasan baru la ada tindakan nak dibuat.

Ini bukan filem india pertama yang saya tonton yang mendedahkan golongan lelaki yang suka pandang rendah dan meremehkan wanita. Lagi-lagi bila melibatkan polis. Alih-alih wanita jugak yang dipersalahkan.

Panjang lebar pulak luahan perasaan saya ni.Hahhaha. Baca sikit sinopsis filem Devaki ni.



Sinopsis Filem Devaki (2019)

Aradhya , 10 tahun di culik ahli sendiket. Sepanjang tempoh kehilangan nya, Ibu Aradhya , Devaki berusaha mencari anaknya dengan bantuan pihak polis namun gagal.

Devaki seorang ibu tunggal yang ditinggalkan suami. Dia membesarkan anaknya sendiri dengan penuh kasih sayang.  Satu hari dia disahkan mengidap Dimentia iaitu penyakit gangguan ingatan. Ingatan nya akan hilang secara perlahan-lahan.



Doktor yang merawat Devaki menyarankan agar dia mencari sesorang yang mampu menjaga anaknya yang baru berusia 10 tahun.

Kehilangan Aradhya menambahkan lagi tekanan yang dihadapi nya dan memburuk kan lagi proses pencarian Aradhya. Selebih nya korang kena tengok la filem ni.

Review Filem Devaki (2019)


Semua orang tau kalau di India tu, mengeksploitasikan wanita ni memang dah macam satu industri pulak pada diaorang.kan? Dari kanak-kanak di culik untuk jadi pengemis sampai la dewasa pun diculik untuk dijadikan pelacur. Kemudian kalau yang dewasa sikit, culik untuk ambik oprgan.

Menyeramkan betul Negara India ni. Itu yang digambarkan di banyak filem-filem dari India termasuk la filem Devaki ni.



Bagi yang dah biasa tengok filem-filem India mesti akan rasa filem ni biasa-biasa saja. Dia punya suspend tu pun tak berasa sangat la.

Filem ni tak de la guna pelakon-pelakon yang kita biasa tengok.So jangan rasa korang akan nampak lakonan filem2 star India yang terkenal tu.


Sepanjang tengok filem ni aku rasa geram je. Mula-mula geram kat Devaki. Kejap-kejap dia lupa. Bila dah dekat sangat dengan penculik anak dia, masa tu la dia nak hilang ingatan. Tahik betul.!!hahah..

Ikutkan dia punya lupa tu, mau 5,6 jam filem ni baru habis. Sampai ke sudah gamaknya tak jumpa anak dia tu.

Yang kedua nya si polis tu. Apa ke benda entah, menyiasat tak bawak polis lain. Dia berdua je dengan si Devaki ke sana sini mencari budak hilang tu. benda gini pun penonton nak kena tolong cakap ke.. ??Hahah.. Lain kali bila keluar menyiasat kena bawak la sorang dua polis lain. Mentang2 le dia inspektor.. Hahah..

Part paling kelakar ( walaupun ni bukan filem kelakar) , masa penculik tu baling batu kat Devaki, polis tu bukan nak kejar penculik tu tapi sibuk dia tolong Devaki dulu.

Apoooooooo???? Padahal sepatutnya dia kejar penculik tu sebab budak tu ada dalam kereta penculik.



Banyak la benda yang akan buat korang stress bila tonton filem ni. Contohnya, tengah berlari telefon jatuh, lepas tu part tak sengaja "tertolong" penculik,

Lepas ada satu babak tu, macam tergantung dia punya cerita. Lelaki yang kena tahan sebab ada gambar Aradhaya tu kata , ada orang suruh culik Aradhaya dengan upah 10 juta. Tapi sampai sudah tak tahu siapa yang nak bagi 10 juta tu. Last2 sekali samseng kampung je yang kena tangkap.

Rasanya tak rugi la kalau tak tengok filem ni. Kalau dah korang bosan sangat malas nak alih citer lain, boleh la korang layan2..

Filem ni tak berapa sesuai untuk tontonan anak-anak. Sebab ada babak perempuan kena koyak baju la apa.. Walaupun dia dah blur kan bahagian yang terdedah tu tapi tak best la tonton dengan budak2 cerita macam ni..






Comments

  1. cerita india macam menunjukkan realiti di sana :(

    ReplyDelete
  2. kalau dah begini lah akak punya review memang idok la dana nak nengoknya... kang kita tengok tv sambi sakit hati, membebel-bebel...
    tapi itulah, bukan kata realiti tapi kat filem pun banyak sangat filem pasal merendahkan wanita, kadang fikir teruk betul lah orang sana yek,... bagi diaorang wanita tu cuma untuk sex je

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …