Skip to main content

JAWATAN KOSONG TERKINI 2020 DI KERJAKOSONG.CO

Tidak cukup kemahiran, tiada pendidikan dan kekurangan pengalaman bekerja menjadi punca utama jumlah pengangguran semakin meningkat setiap tahun.  Awal tahun 2019 sampai sekarang ni lebih dari 500 ribu penganggur mencari  jawatan kosong 2020 yang sebahagian nya terdiri dari graduan dan siswazah.



Bagi negara yang sedang membangun macam negara kita , jumlah pengangguran yang tinggi dikalangan lepasan pelajar adalah dianggap sebagai perkara biasa. Namun begitu kerajaan tetap memastikan pelbagai peluang kerja kosong diseluruh Malaysia dapat diisi.

Antara jawatan kosong yang paling kerap dicari ialah  jawatan kosong sabahkerja kosong kelantanjawatan kosong terengganu dan jawatan kosong spp. Mungkin kerana kos hidup dinegeri-negeri ini yang rendah dan juga mereka memilih untuk berkhidmat di tempat kelahiran masing-masing.

Mereka yang baru ingin memulakan langkah mencari pekerjaan patut melayari portal KerjaKosong.Co yang menyenaraikan banyak  jawatan kosong . Ini supaya memudahkan proses mencari kerja agar masa kita tak terbuang dan lebih cepat untuk korang bertindak memandangkan ada ramai yang sedang berbaris menunggu peluang mengisi  jawatan kosong kerajaan dan swasta.


Jawatan kosong yang disenaraikan juga adalah tepat dan terkini dengan info-info berkaitan jawatan yang ditawarkan. Malah contoh-contoh soalan dan tips-tips untuk mudah mendapatkan pekerjaan tertentu juga turut diselitkan dalam portal ini menunjuk kan betapa seriusnya KerjaKosong.co  untuk membantu korang mendapatkan pekerjaan yang korang idam-idamkan.

Kebanyakan mereka yang berjaya mendapat pekerjaan  adalah mereka yang membuat persediaan lengkap sebelum temuduga berlangsung. Tidak bermakna apa-apa  jika korang hanya mempunyai kelulusan tinggi namun gagal menjawab soalan-soalan semasa sesi temuduga atau pun korang gagal menjawab soalan peperiksaan untuk jawatan yang di pohon.

Itulah sebab utama mengapa korang perlu menggunakan KerjaKosong.Co sebagai laman untuk rujukan korang mencari pelerjaan.



Dicarian Google,bila kita search je jawatan kosong  mesti akan keluar banyak website yang ada kaitan dengan jawatan kosong. Tapi bukan semua tu menyenaraikan jawatan kosong yang kita nak. Ada sesetengah nya tidak dikemaskini dan tak ada info tepat berkaitan jawatan yang dipaparkan.

Ini yang akan membuatkan masa kita terbuang dan mungkin akan menyebabkan peluang jawatan yang bersesuaian dengan kelulusan kita tu tak dapat kita akses, Rugi la..

Boleh lah dianggap website ini sebagai  portal rasmi bagi mereka yang ingin mencari kerja. Semoga kemudahan ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh semua yang sedang bergelut mencari peluang pekerjaan.

Sekian.

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …