Skip to main content

12 PESERTA DEWI REMAJA 2019 AKAN DIKUARANTIN 54 HARI DAN SOSIAL MEDIA DIPANTAU

Bukan biasa-biasa nampaknya undang-undang baru yang diperketatkan untuk 12 peserta Dewi Remaja 2019 yang bakal berentap pada Edisi ke-10 Dewi Remaja . Rancangan Dewi Remaja 2019 akan disiarkan setiap hari Sabtu pukul 9 malam, bermula 26 Oktober, di Astro Ria (CH 104) dan Ria HD (CH 123).



Kalau korang masih ingat lagi juara Dewi Remaja 2018 tak dapat di muktamatkan gara-gara penarikan balik kemenangan Haneesya gara-gara tersebarnya video nya berhibur di kelab malam. Tak mahu perkara sama berulang, undang-undang dan peraturan diperketatkan dengan mengkuarantin 12 perserta tersebut selama 54 hari dalam sebuah rumah khas sepanjang program ini


SAPS Ibu Bapa ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM


Bukan itu saja, malah akaun media sosial setiap peserta juga akan dipantau agar tidak menimbulkan sebarang perkara negetif hingga menimbulkan perkara yang tidak diingini.

Saya memang bersetuju sangat dengan undang-undang baru ni dan rasanya ramai yang akan setuju. Maklum Dewi Remaja ni semuanya perempuan, anak dara pulak tu. Jadi kena lah dijaga betul-betul. Biar Dewi remaja ni dipandang tinggi sikit dan melahirkan gadis yang mempunyai nilai moral yang tinggi, berbudi bahasa,bijak dan bukan semata-mata ada rupa sahaja





 Senarai 12 Peserta  Dewi Remaja 2019

Andrianna Fernandez


Shaza Nuriman


Nynaa Harizal


Sharlina Gilbert 


Nina Amin

Syamira Izzati 


Adriannna Fernandez Azmi


Aishah Azhan 


Shatirah Amanda


Saidah Syahirah


Myra Natasha 

Syaza Azra.

Comments

  1. satnya masa..rasa baru jaa tgk kat astro rancangan dewi remaja ni..rupanya dah setahun berlalu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …