Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2019

KONSERT GEGAR VAGANZA MUSIM KE 6 MINGGU KE 3 - AMEER SOFARZ TERSINGKIR

Gegar Vaganza musim ke 6 minggu ke 3 membuka tirai dengan persembahan Dayang Nurfaizah bersama penampilan Khas fesyen designer Dato Rizalman.

Dato Rizalman juga adalah juri jemputan. Selepas 2 minggu kita dijamu dengan komen main2 dari juri jemputan harap2 nya kali ni komen yang diberikan juri jemputan adalah komen yang membina. Setahu saya Dato Rizalman ni kalau komen memang memberiiiiƬ sangat. Hahah..



Minggu ni Nabil Ahmad dan Jihan musa memulakan tugas mengacara Gegar Vaganza dengan lagu Nyawa dan Raga. Macam biasa lah bunyi nya sumbang. Dengar suara Jihan je . Nabil mengelat kot. Hahah..

Anugerah Bintang Cucco paling Gempak jatih kepala Naqiu. Ramai betul penyokong Naqiu. Sebab tu la dia menang. Anugerah ni korang kena undi di laman web astro gempak tau.




Jom baca saya punya review tentang keseluruhan persembahan peserta Gegar Vaganza Minggu ke 3 ini. Korang boleh tonton live Gegar Vaganza musim ke 6 di Youtube Astro gempak. Sumber gambar: facebook astro gempak.



Hardy mirza - Ibu …

JANGAN JADIKAN PERKAHWINAN KEDUA ORANG LAIN SEBAGAI BAHAN JENAKA

Gagal pada perkahwinan yang pertama membuatkan ada yang tidak merancang untuk melalui perkahwinan kedua. Tapi takdir menentukan segalanya. Jika sudah tertulis ada jodohnya, maka tak boleh nak dielak kan lagi.



Setiap yang gagal perkahwinan pertama tentu ada meninggalkan kisah sedih yang perit dan sukar dilupakan. Mungkin kisah dicurangi ataupun diabaikan.

Cerita-cerita sedih ini tak mampu untuk diingat dan di kenang oleh mereka yang mengalaminya. Apalagi untuk dibicarakan secara terbuka setiap masa.



Sebab itu ada yang hanya merahsiakan perkahwinan kedua. Kalau ditanya baru dijawab. Kalau tidak, sampai sudah orang tak tahu cerita.

Bukan kerana nak berahsia cuma tak mahu apabila ditanya, maka akan terbuka semula kisah2 lama dari perkahwinan pertama sedangkan itu perkara yang tidak mahu di kenang lagi.

Itu juga bagi mengelak kan ada rakan-rakan atau orang lain yang menjadikan perkahwinan keduanya sebagai bahan jenaka? Zaman sekarang ni semua perkara nak dijadikan bahan jenaka tanpa memik…

CUTI HUJUNG TAHUN DAH TIBA: JALAN-JALAN ATAU STAY KAT RUMAH JE?

Hi semua..

Cuaca sejuk dan makin hari makin malas. Bukan selalu dapat rasa cuaca sejuk macam ni..kan? Setiap hujung tahun je kita merasa cuaca macam ni.

Kasi peluang la saya nak berselimut dan bergolek depan tv macam ulat beluncas. Hahah. Siapa je yang tak de hari malas? Mesti ada walaupun cuma satu hari. Kalau orang bekerja boleh la ambil cuti untuk berehat satu hari dirumah,



Bagi yang bekerja dari rumah macam saya ni bebas la sikit nak menulis ke tak nak. Kalau menulis ada lah duit masuk sikit. Kalau malas macam sekarang ni setakat dapat 2-3 posen je la.Haha.

Tapi  minat pada menulis dan duit tu masih ada tau. Cuma kita bebas nak menulis bila2 yang kita mahu. lagipun payment job lepas pun tak masuk lagi memang kurang sikit la semangat nak menulis. Kalau duit masuk je terus semangat membara nak menulis lagi. Itu biasa bagi mana2 blogger.




Bila tak menulis saya tak de kemana-mana pun. Hobi saya menonton jadi ambil peluang untuk tonton filem dan drama korea la. Banyak drama-drama yang …

BOLEH KAH KANAK-KANAK MENJADI KEJAM - KES PEMBUNUHAN KANAK-KANAK PALING KEJAM

Hi semua..

Biasa kita dengar ungkapan "Kanak-Kanak Bagaikan Kain Putih.." bermaksud kanak-kanak ini pemikiran mereka bersih dan sudi. Fikiran mereka masih belum di cemari dengan perkara-perkara kotor, busuk, buruk dan menjijik kan.



kain bersih yang putih dan suci ini kalau tidak dijaga akan kotor lah ia. Begitu juga dengan anak-anak kecil ini. Saya pernah melihat 1 kumpulan kanak-kanak yang bertindak mengejek rakan sebaya mereka.

Mungkin ada yang kata "ala..tu tak la kejam.."

Sebenarnya itu lah permulaan untuk anak-anak menjadi kejam. Dia bermula dengan perkara kecil yang negatif  yang mereka buat kemudian bila apa yang mereka lakukan itu tidak di tegah dan dicegah mereka akan mula menjadi berani untuk ke peringkat seterusnya.

Dan proses ni tak ambil masa yang lama pun. Mungkin minggu ni dia hanya sekadar mengejek dan minggu depan dia akan mula memukul.




Saya tak suka nak menyalahkan ibu bapa dalam hal ni tapi kenyataan nya semuanya bermula dirumah. Bukan bermakna…

" I'M CHINESE BUT I LIKE TO BERHIJAB" INI SEBAB MENGAPA GADIS CINA INI SUKA BERHIJAB

Hi semua..

Masa zaman saya bersekolah dulu ada rakan non muslim yang tutur sama memakai baju kurung ke sekolah. Berbanding rakan-rakan mereka yang lain,mereka memilih untuk mengenakan baju kurung sebagai pakaian seragam. Nampak ayu dan sopan.

Pemikiran masyarakat sekarang sudah semakin terbuka, Bukan sahaja berbaju kurung malah ada non muslim yang mengenakan hijab dan menutup aurat dengan sempurna tak ubah seperti yang dituntut dalam agama islam.


Gadis yang dikenali sebagai Jia Qing mengakui sangat selesa mengenakan hijab setiap hari, Menurutnya , mempunyai ramai rakan yang berbangsa melayu membuatkan dia tertarik untuk mengenakan hijab seperti rakan-rakan nya yang lain.




Jia Qing juga mengakui apabila dia menutup aurat perasaan nya lebih tenang,


"I dah berkawan dengan orang malay lama kot , bila i tengok kawan-kawan I bertudung nampak ayu jaa semua , i tertarik dengan malay sebab bila tutup aurat i rasa tenang jaašŸ˜Š.

Jia Qing juga sempat berkongsi gambar ketika pertama kali menc…

GEGAR VAGANZA MUSIM KE 6 MINGGU KE 2 2019

Hi semua...
Gegar Vaganza 6 2019 minggu ke 2 bersiaran pada 20 oktober 2019. Menampilkan 13 peserta artis-artis hebat yang pernah menggegarkan industri muzik satu masa dulu. Kalau minggu pertama dulu tak de penyingkiran jadi Minggu ke dua ni ada penyingkiran. 
Untuk minggu ke dua kebanyakan peserta masih mendendangkan lagu sendiri. Cuma beberapa peserta je yang menyanyikan lagu penyanyi lain.

Pengacara Jihan dan Nabil masih dengan lawak.membahan diaorang. Memang sejak musim pertama itu lah konsep diaorang dan rasanya tak perlu nak dipertikaikan lagi. 
Walaupun ada penonton yang dah lali tapi isu membahan tak kena tempat ni setiap minggu ada je yang membangkitkan nya. 

Juri jemputan minggu ni ialah Datin Julie Sudiro. Rasanya Astro dah boleh fikir untuk cari juri jemputan yang lebih bernas komen dan kritikan nya. Dah dua minggu kita di jamu dengan juri jemputan yang setakat mengisi kerusi kosong. 
Nak jugar dengar komen2 yang lebih membina dari juri jemputan. Misalnya dari Dato Syafin…

DI MALAYSIA TAK PERNAH ADA AYAM YANG DI SUNTIK HORMON

Tertipu lah sudah selama ni bila saya fikirkan memang ada ayam yang disuntik. Tapi walaupun selama ni saya rasa betul-betul wujud ayam yang disuntik, saya tetap beli ayam dan masak ayam setiap hari. ayam sedap dan anak-anak suka jadi makan je la.



Mulai hari ni tak payah dah nak rasa risau pasal ayam suntik sebab benda ni tak wujud pun di Malaysia. Entah siapa la pandai-pandai cakap ayam yang besar-besar yang dijual tu disuntik dengan hormon untuk mempercepatkan pembesaran ayam.




Tak pasal-pasal saya tertipu.Bukan saya je. Saya percaya pakcik makcik kat kampung nun pun ramai percaya wujudnya ayam yang disuntik ni.

Macam mana yakin sangat ayam suntik ni tak wujud?

Kat Malaysia ni kita ada akta yang melarang penggunaan hormon ke atas haiwan ternakan. Akta Makanan 1983 , Akta Makanan Haiwan 2009 dan juga Badan Berkuasa Kawalan Makanan Dan Dadah (FDA). So mana boleh sesuka hati nak suntik hormon pada ayam.



ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi o…

12 PESERTA DEWI REMAJA 2019 AKAN DIKUARANTIN 54 HARI DAN SOSIAL MEDIA DIPANTAU

Bukan biasa-biasa nampaknya undang-undang baru yang diperketatkan untuk 12 peserta Dewi Remaja 2019 yang bakal berentap pada Edisi ke-10 Dewi Remaja . Rancangan Dewi Remaja 2019 akan disiarkan setiap hari Sabtu pukul 9 malam, bermula 26 Oktober, di Astro Ria (CH 104) dan Ria HD (CH 123).



Kalau korang masih ingat lagi juara Dewi Remaja 2018 tak dapat di muktamatkan gara-gara penarikan balik kemenangan Haneesya gara-gara tersebarnya video nya berhibur di kelab malam. Tak mahu perkara sama berulang, undang-undang dan peraturan diperketatkan dengan mengkuarantin 12 perserta tersebut selama 54 hari dalam sebuah rumah khas sepanjang program ini


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Bukan itu saja, malah akaun media sosial setiap peserta juga akan dipantau agar tidak menimbulkan sebarang perkara negetif hingga menimbulkan perkara yang tidak diingini.

Saya memang bersetuju sangat dengan undang-undang baru ni dan rasanya ramai yang akan s…