Monday, 30 September 2019

SURAT UNTUK MAKCIK CLEANER DARI GADIS KECIL USIA 9 TAHUN INI MENYENTUH HATI WARGANET

Abigail Tan, gadis kecil berusia 9 tahun ini telah menyentuh hati warganet apabila dia mengirim sepucuk surat bagi menghargai seorang makcik cleaner disekolah nya. Surat tersebut dimuat naik ke laman twitter oleh anak wanita yang bekerja sebagai cleaner di sekolah tersebut yamg dikenali sebagai Khairunnisa.

Pada 29/09/2019 @Khai_afifah dalam tweetnya menceritakan betapa surat tersebut telah membuat dia berasa terharu kerana kerja dan usaha ibunya dihargai.









"Mak aku kerja sebagai cleaner di sekolah SJKC. Tapi harini aku pula rasa sangat terharu ada murid ni buat mak aku macam ni. Kerja dan usaha mak aku dihargai. " tulisnya di twitter.



Sehingga ke hari ni Tweet tersebut telah mendapat lebih 30k retweet dan like.

Dalam surat tersebut Abigail meluahkan rasa terima kasihnya  kepada makcik cleaner kerana membersihkan tandas dengan sempurna hingga memudahkan mereka menggunakan tandas setiap hari. 




Tersentuh dengan kebaikan hati gadis kecil tersebut , ibu Khairunnisa sempat mengambil gambar bersama Abigail sebagai menghargainya. 

Netizen juga turut terharu dengan kebaikan gadis kecil ini dan menyifatkan ianya disebabkan didikan yang baik dari kedua ibu bapa Abigail sendiri.







No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();