Skip to main content

SIAPA PESERTA GEGAR VAGANZA 2019 PILIHAN DIANARASHID DOT COM

Hi semua..

13 oktober 2019 akan bermula rancangan kegemaran ramai Gegar Vaganza 2019. Setiap tahun ni je rancangan realiti tv yang boleh di menawan hati ramai penonton. mesti banyak lagu-lagu lama yang menggamit memori kita semua. sebab tu ramai yang suka tengok rancangan ni.



 Seramai 13 artis lama yang bakal berentap merebut gelaran Juara Gegar Vaganza 2019. Kalau tahun lepas pemenangnya ialah Noryn Aziz, tahun 2019 ni siapa pulak. Harap-harap juara yang dipilih mampu lah mennadingi Siti Nordiana.

Setakat ni cuma dia sorang je yang menjadi. Yang lain lepas jadi juara terus senyap. Kalau keluar berita pun cuma pasal berlian palsu. Hehehe.

Cakap pasal berlian palsu, untuk tahun Gegar Vaganza 2019 penaja nya ialah farm Fresh dan Cuckoo.. Mesti kurang drama penaja tahun ni..kan? Di bawah ni adalah senarai peserta Gegar Vaganxa 2019.

1. Sham Visa
2. Jatt Black Dog Bone
3. Roy
4. Ameer Sofazr
5. Hady Mirza
6. Naqiu Boboy
7. Wann
8. Mazleela
9. Feeza
10. Noorshila Amin
11. Nurfatima
12. Kool
13. One Nation Emcees





Untuk tahun ni saya memilih  Wan Rashidah sebagai artis pilihan saya.  Dengar cerita dah 3 kali Gegar Vaganza lamar Wan untuk join GV. tapi dia tolak. Agaknye sebab ramai pengikut di IG yang nak dia join GV ..kan??



Saya memang dibesarkan dengan lagu-lagu beliau dan dah lama saya follow beliau di instagram. Saya tengok dia masih aktif menyanyi dan peminat-peminat dia pun masih ramai walaupun dia tak de album baru.

Apa yang saya tengok kalau artis tu dah lama tak menyanyi agak sukar dia nak bertahan dalam Gegar Vaganza.  Tapi yang aktif menyanyi dan mengasah suara , skill nyanyian mereka masih hebat dan akan mendapat pujian juri.

Saya tak tahu tentang artis lain tapi antara artis yang dalam senarai diatas masih aktif menyanyi ialah Wan rashidah, Norshila Amin, One Nation Emcees,Naqiu dan Hady Mirza. Yang lain tu saya tak berapa pasti la diaorang aktif ke tidak.

So, artis mana satu yang korang nak sokong kali ni?meh kingsi







Comments

  1. semalam tengok juga kt sinar tuh, tp yg hardy mirza tu mcm tak berapa kenal sgt lah... artis lain2 tu teruja jugak... sbb ramai yg dh lama tak nampak menyanyi atau keluarkan album

    ReplyDelete
  2. Makcik dah lama sgt tak tgk tv, ketinggalan sungguh, tapi ingat lah penyanyi Wan,buat kenduri kawin kat padang :))

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …