Skip to main content

REVIEW FILEM HINDI SUPER 30. FILEM 2019 WAJIB TONTON

Hi semua..

 Hari ni saya nak review filem hindi tajuk Super 30.  Tak ramai yang tahu filem ni dah keluar kecuali kalau kau memang betul² suka tonton filem Hindi dan ambik tahu tentang bila filem.baru nak keluar.



Sebelum tu meh baca sinopsis dulu. Sumber : facebook Diana Rashid.

Korang pernah tengok filem hindustan tajuk Super 30. Pelakon Hrithik Rosyan.

Cerita tentang sorang lelaki genius matematik nama Anand yang terlalu suka sangat dengan Matematik.Sampai kan Gf dia pun cemburu pada matematik tu 🤣🤣




Satu hari dia terima tawaran ke CAMBRIDGE sebab dia pernah hantar satu artikel ke sana. Artikel tu pihak cambridge suka dan pilih dia.

Dia dan keluarga dia pun mula la buat persiapan nak ke Cambridge.  Besar belanjanya..ayah dia posmen je.  Dan benda tu tak la mudah.. kalau bab belajar ni tak de sokongan dari menteri diaorang. Impian nak pi cambridge tu pun macam mustahil dah.




Dia rasa susahnya nak dapat duit buat dia rasa duit tu sangat penting . Dia terima tawaran mengajar kat kolej. Bila dah mengajar duit pun banyak la, beli motor, ambik maid dan macam² la apa lama2 dia dah jadi macam bukan diri dia.

Tiba2 satu hari dia macam teringat kata2 ayah dia tentang orang biasa yang akan jadi raja. Dia fikir balik yang diri dia masih si tempat sama. Tak kemana pun sebab orang lain yang makan hasil kerja dia.

Lepas tu dia mula buat sesuatu... yang tu kena tengok le.. bagi spoiler nanti dah tak best pulak.

Review filem Super 30

Pendapat saya tentang filem ni.. kalau korang peminat Hrithik Rosyan yang hensem, bergaya korang mungkin akan kecewa sebab dalam filem ni Hrithik Rosyan yang pegang watak Anand adalah seorang lelaki kampung, muka comot,hitam baju lusuh dan naik basikal je . Jual Papadam..

Tapi gf dia cap tangan. lawa le.. apa ke nama pelakon pompuan tu.

Cerita ni ringan je. Tak meleret dengan babak² tak penting. Cerita biography memang macam ni la kan.. lagu pun kurang.

Tapi lagu best tau. Tak de la muzik moden sangat macam lagu filem² baru ni. Untuk peminat usia 39 macam saya memang suka lagu² macam dalam filem ni.

Filem ni bagus kalau kita tonton dengan anak² remaja. Tunjuk kat dia betapa susahnya remaja² kat India tu nak belajar. Kita yang macam² kemudahan ada ni pulak yang tak nak belajar.



Dan satu lagi lepas tengok filem ni korang akan sedar pentingnya ptptn dan bayaran baliknya.Hahah...

Saya suka peranan keluarga Anand ni yang sentiasa menyokong dan bantu dia.





Babak yang paling saya suka dalam filem ni bila Cijhu Anand nak diaorang buat persembahan dalam bahasa Inggeris. Padahal hudak² tu tak reti English. Bayangkan lah betapa gelabah nya budak2 tu.

Rupanya cikgu Anand nak diaorang rasa bangga guna bahasa Hindi. Tak payah rasa rendah diri bila ada kawan² pandai berbahasa english.


Comments

  1. dah lama tak layan cerita hindi... nampak ceritanya macam best juga

    ReplyDelete
  2. menariknya, suka tengok hritrik roshan berlakon cerita macamni, kadang bosan jgk dia bawak watak lelaki ya macho2

    ReplyDelete
  3. Mcm bestnya citer ni. Nora suka hitrik roshan ni tau. Kena donlod ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …