Thursday, 26 September 2019

REVIEW FILEM HINDI SUPER 30. FILEM 2019 WAJIB TONTON

Hi semua..

 Hari ni saya nak review filem hindi tajuk Super 30.  Tak ramai yang tahu filem ni dah keluar kecuali kalau kau memang betul² suka tonton filem Hindi dan ambik tahu tentang bila filem.baru nak keluar.



Sebelum tu meh baca sinopsis dulu. Sumber : facebook Diana Rashid.

Korang pernah tengok filem hindustan tajuk Super 30. Pelakon Hrithik Rosyan.

Cerita tentang sorang lelaki genius matematik nama Anand yang terlalu suka sangat dengan Matematik.Sampai kan Gf dia pun cemburu pada matematik tu 🤣🤣




Satu hari dia terima tawaran ke CAMBRIDGE sebab dia pernah hantar satu artikel ke sana. Artikel tu pihak cambridge suka dan pilih dia.

Dia dan keluarga dia pun mula la buat persiapan nak ke Cambridge.  Besar belanjanya..ayah dia posmen je.  Dan benda tu tak la mudah.. kalau bab belajar ni tak de sokongan dari menteri diaorang. Impian nak pi cambridge tu pun macam mustahil dah.




Dia rasa susahnya nak dapat duit buat dia rasa duit tu sangat penting . Dia terima tawaran mengajar kat kolej. Bila dah mengajar duit pun banyak la, beli motor, ambik maid dan macam² la apa lama2 dia dah jadi macam bukan diri dia.

Tiba2 satu hari dia macam teringat kata2 ayah dia tentang orang biasa yang akan jadi raja. Dia fikir balik yang diri dia masih si tempat sama. Tak kemana pun sebab orang lain yang makan hasil kerja dia.

Lepas tu dia mula buat sesuatu... yang tu kena tengok le.. bagi spoiler nanti dah tak best pulak.

Review filem Super 30

Pendapat saya tentang filem ni.. kalau korang peminat Hrithik Rosyan yang hensem, bergaya korang mungkin akan kecewa sebab dalam filem ni Hrithik Rosyan yang pegang watak Anand adalah seorang lelaki kampung, muka comot,hitam baju lusuh dan naik basikal je . Jual Papadam..

Tapi gf dia cap tangan. lawa le.. apa ke nama pelakon pompuan tu.

Cerita ni ringan je. Tak meleret dengan babak² tak penting. Cerita biography memang macam ni la kan.. lagu pun kurang.

Tapi lagu best tau. Tak de la muzik moden sangat macam lagu filem² baru ni. Untuk peminat usia 39 macam saya memang suka lagu² macam dalam filem ni.

Filem ni bagus kalau kita tonton dengan anak² remaja. Tunjuk kat dia betapa susahnya remaja² kat India tu nak belajar. Kita yang macam² kemudahan ada ni pulak yang tak nak belajar.



Dan satu lagi lepas tengok filem ni korang akan sedar pentingnya ptptn dan bayaran baliknya.Hahah...

Saya suka peranan keluarga Anand ni yang sentiasa menyokong dan bantu dia.





Babak yang paling saya suka dalam filem ni bila Cijhu Anand nak diaorang buat persembahan dalam bahasa Inggeris. Padahal hudak² tu tak reti English. Bayangkan lah betapa gelabah nya budak2 tu.

Rupanya cikgu Anand nak diaorang rasa bangga guna bahasa Hindi. Tak payah rasa rendah diri bila ada kawan² pandai berbahasa english.


3 comments:

  1. dah lama tak layan cerita hindi... nampak ceritanya macam best juga

    ReplyDelete
  2. menariknya, suka tengok hritrik roshan berlakon cerita macamni, kadang bosan jgk dia bawak watak lelaki ya macho2

    ReplyDelete
  3. Mcm bestnya citer ni. Nora suka hitrik roshan ni tau. Kena donlod ni.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();