Monday, 2 September 2019

REMAJA 15 TAHUN MAUT DILEMPAR PISAU DAPUR OLEH BAPA KANDUNG

Penduduk di sekitar Jalan Manunggal Gang Kenanga I, Kelurahan Kalampangan, Kecamatan Sabangau, Kota Palangka Raya, Kalimantan Tengah,Indonesia, di kejutkan dengan berita pembunuhan seorang remaja berusia 15 tahun oleh bapa kandungnya ,Mardi (37) .



Mardi yang disahkan sebagai suspek di percayai  membunuh darah dagingnya yang berusia 15 tahun yang maut  akibat dilempar pisau dapur.

Kejadian berlaku pada Sabtu (31/8) kira-kira pukul 15.30 WIB. Sebelum peristiwa itu, suspek menyuruh mangsa untuk membeli makanan ringan yang terletak tidak jauh dari rumahnya

Namun, ketika mangsa pulang ke rumah mangsa mengatakan warung penjual makanan ringan yang dimaksudkan tersangka tutup. Suspek yang sedang berada di depan rumah menyarankan agar mangsa kembali untuk membeli di warung lain yang berada berdekatan dengan masjid.

Tidak lama kemudian, mangsa pulang dan membawa makanan ringan itu ke rumahnya. Sesampainya di rumah, mangsa bersama adiknya yang berumur 5 tahun sempat bertengkar di depan rumah.

Akibat berasa marah dengan pertengkaran anak-anak nya, suspek yang berada di depan rumah dan memegang pisau, terus melemparkannya ke arah dada sebelah kiri mangsa.







Kemudian suspek  mendengar mangsa merintih kesakitan. Melihat mangsa bercucuran darah suspek membawa mangsa ke hospital terdekat.

Ketika berada di Hospital mangsa  diberikan pertolongan  perubatan oleh pihak hospital. Namun, tidak lama kemudian mangsa disahkan meninggal dunia.

Buat masa ini suspek masih di tahan di balai polis Palangka Raya untuk menjalani pemeriksaan intensif.

Mardi (suspek) mengaku sangat menyesal dengan perbuatannya. Dia menegaskan melakukan itu secara spontan.

"Benar Mas kejadiannya memang seperti itu. Sebelum meninggal, saya sempat membawa anak saya yang dalam kondisi berdarah-darah itu ke rumah sakit dan meninggal di rumah sakit," katanya.

Sumber: Merdeka.com

1 comment:

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();