Skip to main content

KERETA CUKUP SYARAT JADI BAHAN LAWAK YB FAHMI FADZIL

Hi Korang.

Setiap dari kita ada bahagian susah masing-masing. Tengok je macam senang sikit tapi sebenarnya tak pun. Sebab kita tak tunjuk. Kalau kita tunjuk macam-macam pulak kena tuduh nanti. Tak usaha la, pemalas la, tak berdoa la.. Faham-faham je la perangai manusia ni. Padahal orang yang mengata tu pun ada bahagian yang tak cukup dan tak senang  pun.



Senang sikit je dah pandang rendah kat orang lain. Baru nampak kereta berlopak macam ni dah sindir-sindir. kalau bijak sangat pergi la cari pemandu nya. Tanya apa kesusahan yang dia alami sampai kereta jadi macam ni.

Tu kan lebih baik dari upload disosial media. kamu tu  Ahli Dewan Rakyat. Bukan Ahli Mesyuarat Tingkap tau.



Mungkin niat kamu nak buat lawak kot tapi tak kelakar la kalau nak bahan orang susah, Ingat sikit ke belanja nak perbaiki kereta macam ni bagi elok sempurna. kalau Rm1k tu sikit untuk kamu, tapi tidak pada kebanyakan rakyat Malaysia ni.

Padan lah orang kecam. Layak ke jadi YB kalau macam ni cara dia "peduli rakyat" . Kesusahan rakyat mungkin satu lawak bagi kamu sebab kamu dah biasa duduk dalam kereta yang selesa, makan sentiasa ada dan tak payah peduli tentang sara diri.


Tapi bagi rakyat marhaen ni nak mengadakan sesuatu tu untuk cukup sempurna banyak yang kami kena lalui. Sebab tu kalau tak dapat yang terbaik, dapat yang boleh beri manfaat walaupun sedikit tetap kami syukuri.

Tapi dalam masa yang sama kami tetap berusaha. Mungkin Allah tak bagi sekarang..Nanti-nanti ada la tu..

Harap lepas ni kamu lebih peduli untuk selesaikan masalah rakyat. Bukan mengata dan judge orang sesuka hati. Dari tweet kamu tu pun tahu dah yang kamu anggap tuan punya kereta tak ambil peduli. Asal boleh bawak dah la. Gitu kan YB?




Comments

  1. Setuju.Inilah yang menyedihkan.. Ada orang mewah tapi tak tunjuk.. Bila di luar atau keluar nampak biasa-biasa je.. Ada orang memang segitu mampu dan adanya jadi..jangan semua dijadikan jenaka..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …