Sunday, 8 September 2019

KERETA CUKUP SYARAT JADI BAHAN LAWAK YB FAHMI FADZIL

Hi Korang.

Setiap dari kita ada bahagian susah masing-masing. Tengok je macam senang sikit tapi sebenarnya tak pun. Sebab kita tak tunjuk. Kalau kita tunjuk macam-macam pulak kena tuduh nanti. Tak usaha la, pemalas la, tak berdoa la.. Faham-faham je la perangai manusia ni. Padahal orang yang mengata tu pun ada bahagian yang tak cukup dan tak senang  pun.



Senang sikit je dah pandang rendah kat orang lain. Baru nampak kereta berlopak macam ni dah sindir-sindir. kalau bijak sangat pergi la cari pemandu nya. Tanya apa kesusahan yang dia alami sampai kereta jadi macam ni.

Tu kan lebih baik dari upload disosial media. kamu tu  Ahli Dewan Rakyat. Bukan Ahli Mesyuarat Tingkap tau.



Mungkin niat kamu nak buat lawak kot tapi tak kelakar la kalau nak bahan orang susah, Ingat sikit ke belanja nak perbaiki kereta macam ni bagi elok sempurna. kalau Rm1k tu sikit untuk kamu, tapi tidak pada kebanyakan rakyat Malaysia ni.

Padan lah orang kecam. Layak ke jadi YB kalau macam ni cara dia "peduli rakyat" . Kesusahan rakyat mungkin satu lawak bagi kamu sebab kamu dah biasa duduk dalam kereta yang selesa, makan sentiasa ada dan tak payah peduli tentang sara diri.


Tapi bagi rakyat marhaen ni nak mengadakan sesuatu tu untuk cukup sempurna banyak yang kami kena lalui. Sebab tu kalau tak dapat yang terbaik, dapat yang boleh beri manfaat walaupun sedikit tetap kami syukuri.

Tapi dalam masa yang sama kami tetap berusaha. Mungkin Allah tak bagi sekarang..Nanti-nanti ada la tu..

Harap lepas ni kamu lebih peduli untuk selesaikan masalah rakyat. Bukan mengata dan judge orang sesuka hati. Dari tweet kamu tu pun tahu dah yang kamu anggap tuan punya kereta tak ambil peduli. Asal boleh bawak dah la. Gitu kan YB?




2 comments:

  1. Setuju.Inilah yang menyedihkan.. Ada orang mewah tapi tak tunjuk.. Bila di luar atau keluar nampak biasa-biasa je.. Ada orang memang segitu mampu dan adanya jadi..jangan semua dijadikan jenaka..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();