Saturday, 14 September 2019

DALAM RAMAI-RAMAI KAWAN MESTI ADA SORANG JADI PALAOTAOLOGIST

Hi semua..



Dalam ramai-ramai kawan yang korang ada mesti ada sorang dua yang kerjanya asyik nak membangkang  orang lain. Golongan ini juga suka memperlekehkan citarasa  dan minat orang. Kiranya dia punya pandangan dan minat je la yang bagus. Dia je la yang serba tau. Orang lain tak tau apa. Kita gelarkan orang macam ni sebagai Palaotaologist..

Palaotoa = Definisi buat palatau adalah buat kepala tahu. Bermakna buat pandai dalam semua perkara .

Kalau korang cerita pasal tempat makan yang korang rasa best dan sedap. Sedap dan best ni ikut tekak masing-masing. Tapi Bagi palaotologist tempat yang korang cadang kan tu tak best.




Dia juga akan pertikaikan dan memperlekehkan citarasa korang tu padahal tekak kita tak kongsi dengan tekak dia pun. Dia pun cadangkan la tempat yang dia yakin lebih best.

Bila dia dah cadangkan tu, kita pulak tak boleh bangkang. Kita dengar dan angguk je. Baru dia akan rasa seronok dan rasa dia betul. Padahal kita balik rumah kita gelak kan je perangai palatao dia tu.

Ini termasuk la dalam apa-apa saja isu. Tak kira bab kesihatan, rumahtangga, isu semasa, apa saja perkara si Palaotaologist ini akan membangkang dan tanpa di minta beliau akan memberi cadangan dan saranan yang kita tak perlukan pun tapi di paksa juga kita dengar dan terima walaupun kita tak rela. 




2 comments:

  1. macam2 jenis kawan kita ada kan. hihi

    ReplyDelete
  2. dlm ramai kawan mmg pasti ada hat lagu nii...kena byk bersabar jer,.hehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();