Skip to main content

DALAM RAMAI-RAMAI KAWAN MESTI ADA SORANG JADI PALAOTAOLOGIST

Hi semua..



Dalam ramai-ramai kawan yang korang ada mesti ada sorang dua yang kerjanya asyik nak membangkang  orang lain. Golongan ini juga suka memperlekehkan citarasa  dan minat orang. Kiranya dia punya pandangan dan minat je la yang bagus. Dia je la yang serba tau. Orang lain tak tau apa. Kita gelarkan orang macam ni sebagai Palaotaologist..

Palaotoa = Definisi buat palatau atau palatao ( Palataoism , Palataologist ) adalah buat kepala tahu. Bermakna buat pandai dalam semua perkara .

Kalau korang cerita pasal tempat makan yang korang rasa best dan sedap. Sedap dan best ni ikut tekak masing-masing. Tapi Bagi palaotologist tempat yang korang cadang kan tu tak best.





Dia juga akan pertikaikan dan memperlekehkan citarasa korang tu padahal tekak kita tak kongsi dengan tekak dia pun. Dia pun cadangkan la tempat yang dia yakin lebih best.

Bila dia dah cadangkan tu, kita pulak tak boleh bangkang. Kita dengar dan angguk je. Baru dia akan rasa seronok dan rasa dia betul. Padahal kita balik rumah kita gelak kan je perangai palatao dia tu.

Ini termasuk la dalam apa-apa saja isu. Tak kira bab kesihatan, rumahtangga, isu semasa, apa saja perkara si Palaotaologist ini akan membangkang dan tanpa di minta beliau akan memberi cadangan dan saranan yang kita tak perlukan pun tapi di paksa juga kita dengar dan terima walaupun kita tak rela. 




Comments

  1. macam2 jenis kawan kita ada kan. hihi

    ReplyDelete
  2. dlm ramai kawan mmg pasti ada hat lagu nii...kena byk bersabar jer,.hehe

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …