Wednesday, 28 August 2019

RASA MENGANTUK BETUL LEPAS MAKAN UBAT SELSEMA UNTUK GEGATA

Hi Semua..

Mood kelaut hari ni gara-gara makan ubat selsema. Pagi-pagi dah rasa gatal2 badan macam nak kena gegata. Sambil dok siapkan Mikhail ke sekolah sambil laju je tangan ni dok garu2 kaki.

Sikit-sikit gegata mula timbul. Terus stop kejap buat kerja, capai ubat dan terus makan. Lepas budak-budak pi sekolah mata dah layu. Mengantuk sangat rasanya bila makan ubat selsema ni. Lepas tu dah bangun pun mood tak baik je rasa.



Bagi yang tak tahu memang kalau jadi gegata ni doktor akan bagi ubat selsema ( Chlorpheniramine 4mg). Ubat ni ada dua jenis. Satu yang mengantuk dan satu lagi yang tak mengantuk. Saya ni boleh dicategorikan sebagai chronic Urticaria sebab dalam seminggu kena sampai 1-2 kali,

Saya pergi klinik kesihatan je untuk ambil ubat.

Baru-baru ni pergi klinik berbayar kat sini. Ada ke patut doktor tu tak bagi saya pakai baju labuh2, tak bagi pakai tudung. Dia kata sebab saya pakai macam ni la jadi gatal2. Padahal kat rumah saya tak pakai pun macam nak pergi klinik tu.






Jadi tak mungkin la sebab sebab saya pakai baju labuh lengan panjang dan bertudung punca gegata muncul. Sebab masa saya pergi klinik dia tu gegata tu tak timbul pun. kelakar betul.

Lepas ni malas dah nak pergi klinik dia. Banyak kali saya pi klinik kesihatan tak pernah lagi doktor tu larang saya pakai tudung dan baju labuh lengan panjang untuk elak gegata muncul. Dia pun tau kat rumah tak de nye kita pakai macam nak keluar.

Saya agak doktor klinik berbayar tu menyampah kot tengok perempuan pakai macam tu.Dia suka macam bangsa dia pakai. Seluar pendek  dengan baju nampak tiak.

Ok..tu je la nak cerita. Kang cerita lebih2 naik angin nanti.Hahah..






3 comments:

  1. i pulak, if kena gatal2 ala gegata tu trus p klinik, mintak injection. injection tu serious mengantuk giler jadiknya. klu celik mata pun, mamai je. hu3..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();