Friday, 23 August 2019

AWAS! PESALAH PEDOFILIA INI SUDAH KEMBALI KE MALAYSIA

Hi semua..

Pedofilia ialah sejenis gangguan psikologi di mana individu dewasa atau atau remaja yang lebih tua tertarik secara seksual atau eksklusif kepada kanak-kanak yang belum baligh (prepubescent). Orang yang mempunyai pedofilia melakukan seks dengan kanak-kanak atau menggunakan kanak-kanak untuk seks. Ini juga boleh dipanggil penderaan seks kanak-kanak.



Sesetengah orang mempunyai perasaan pedofilia tetapi tidak melakukan seks atau mendera kanak-kanak secara seksual. Walaupun kanak-kanak perempuan biasanya memulakan proses akil baligh pada usia 10 atau 11, dan kanak-kanak lelaki pada usia 11 atau 12, kriteria untuk pedofilia melanjutkan titik akhir untuk prepubescence ialah berumur 13.

Seseorang yang menghidap pedofilia mestilah berumur sekurang-kurangnya 16 tahun, tetapi remaja mestilah sekurang-kurangnya lima tahun lebih tua daripada anak prepubescent untuk tarikan untuk didiagnosis sebagai pedofilia.

Sumber: wikipedia.







Tak ramai yang ambil peduli tentang kewujudan Pedo . Sebab mereka ni kalau di lihat macam sama je dengan orang biasa. Tapi hati-hati sebab apa yang bermain di fikiran mereka amat lah berbeza dengan orang normal berfikir.

Mereka mudah tertarik dengan kanak-kanak dan ada yang berani bertindak.

Baru-baru ni tersebar berita bahawa pesalah Pedofilia yang telah dijatuhkan hukuman 5 tahun penjara di London , kini telah kembali ke Malaysia.



Pesalah seorang warga Malaysia , berbangsa melayu bernama Nur Fitri Azmeer Nordin pernah di tahan di London dan kemudian nya dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun atas kesalahan menyimpan lebih 30 000 imej dan video lucah kanak-kanak.

Kini Nur Fitri sudah berada di Malaysia dan meneruskan pengajian nya di UKM. sebagai ibu bapa apa perasaan korang sekarang??

Khabarnya Nur Fitri sekarang sudah berubah dan insaf kerana kejadian di tahan dahulu memberi kesan besar dalm hidupnya.

Tapi tak salah pun kalau kita sebagi ibu bapa berhati-hati sebab nya penyakit ni bukan senang nak sembuh macam tu saja. Dia tak kan boleh hilang sendiri.







Kadang2 sikap kita yang mudah menerima dan memaafkan pun akan buat penjenayah berasa selesa dan berani ulang kesilapan lama.

Masyarakat tetap pandang serong pada dia. Jadi bergantung kepada sikap dia sendiri untuk membuktikan yang dia betul2 dah berubah atau pun hanya cakap2 kosong saja.

Kalau saya tak mau la percaya sebab tak nak tanggung risiko. Sedaya uapaya saya akan elak kan anak-anak saya dari berjumpa atau didekati orang macam ni.

bye.




1 comment:

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();