Skip to main content

TUNANG DI GODA ISTERI ORANG HINGGA AKHIRNYA TERPAKSA PUTUS KAN PERTUNANGAN

Hi semua..

Pertunangan adalah ikatan sementara untuk menuju ke alam perkahwinan. Bertunang bukan bermakna sidia adalah hak kita yang mutlak. Ianya lebih kepada fasa untuk mengenali seseorang dengan lebih dekat.



Dengan pertunangan kita akan dapat mengenali seseorang dengan lebih lagi dan inilah masa untuk mencari keserasian. Dalam tempoh bertunang akan ada ujian-ujian yang mungkin juga adalah petunjuk dari Allah bahawa sama ada sidia layak ataupun tidak untuk kita.


Ada yang dipermudahkan urusan sepanjang bertunang dan ada juga yang melalui beberapa konflik perasaan malah lebih dasyat lagi melibatkan orang ketiga.

Baru-baru ini saya dihubungi seorang pengadu  (Ira) yang meluahkan perasaan kesal dan kecewa atas sikap bekas tunang dengan seorang wanita berstatus janda yang menyebabkan hubungan pertunangan nya putus.



" Kisahnya bermula pada hujung bulan december 2018... Ada sorang perempuan whatsapp saya cakap dia buah hati baru tunang saya... Masa tu hnya Allah saja yang tahu perasaan saya..

Saya cuba tanya pada tunang tapi dia tak jawab... Gerak hati saya kuat mengatakan perempuan yang whatsapp saya tu adalah kakak angkat kepada tunang saya. Memang dari mula kenal dia lagi saya dah tak sedap hati. Naluri saya kuat mengatakan perempuan tu ada niat tak baik. tapi saya cuba fikir positif pasal dia.






Setiap kali saya dan tunang bergaduh dia akan masur campur, Api-apikan tunang saya supaya kami bedua bgaduh.. Apa yang saya tahu perempuan tu dah berkahwin. Saya cuba juga cakap dengan tunang pasal kak angkat dia tu tapi tunang tak percaya.. Masa bulan november 2018 hubungan saya dan tunang ada masalah. Kami ada sikit salah faham.


Saya tahu tunang saya selalu share masalah kami  pada kakak angkat dia...Dari situlah dia ambil kesempatan. Dia memang dah lama ada hati pada tunang saya ketika dia masih isteri orang lagi. Sikap dia menunjukan dia memang ada hati pada tunang saya... Ternyata anggapan saya pasal perempuan ni memang betul.

Sekarang dia dah rampah kebahagaian saya




Apa yang saya tahu dia baru bercerai setahun dengan ex suami dia.. Apa yang lebih memalukan perempuan ni seorang cikgu tadika di baling. Manakala tunang saya seorang askar di Kem Pengkalan Ulu kroh Perak...

 Hidup saya jadi kucar kacir sebab janda nie...

Masa dia kenal tunang saya dia dah tahu yang tunang saya tu dah berpunya.. Tapi dia cuba juga dekati tunang saya. 

Pernah beberapa kali tunang saya tak layan dia.. Cuba block kat whatsapp, Dia meroyan tulis macam-macam kat status whatsapp. Dia whatsapp saya cakap mcam-macam pasal tunang. Masa tu dia masih lagi isteri orang..






.
Tapi  dia boleh chat dengan lelaki lain. Saya pernah nampak perempuan tu letak gambar tunang saya di facebook. 

Masa awal-awal  kami bergaduh dulu ex saya pergi pada dia mungkin sebab terdesak dia nak lepas kan marah pada saya.

Saya dah banyak  berkorban untuk dia.. Kami kenal sebelum dia join army lagi.. Dekat 6 tahun tapi  dia kenal permpuan tu baru 2 tahun rasanya.

Dalam masa kami gaduh tu saya cuba ambil hati dia balik..Tapi gagal. Sejak dia kenal dengan permpuan tu sikap dia dah berubah.. Dari lelaki penyabar jadi panas baran.. Suka maki-maki...
Dulu saya adalah wanita yang paling dia sayang..saakrang dia buang saya macm sampah."

-Ira-



Comments

  1. sabarlah ira. biarlah dia curang ms blom kawen drpd dia curang ms dah lps akad

    ReplyDelete
  2. We all apprehend that canon printer is a relatively relaxed and compactable printing tool canon printers are help you discover your paintings' productiveness thru its wireless networking competencies. If you’re searching Customer Care Support Services on your printer then you can visit our web websites. Thanks
    canon printer offline to online

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …