Monday, 17 June 2019

LAPORAN PENTAKSIRAN PERTENGAHAN TAHUN MIKHAIL UNTUK TAHUN 2019

Hi Semua..

Kalau update blog ni maknanya ada la benda nak cerita. Kalau tak de benda diam sendu je la blog ni.kan???

Macam biasa ceritanya pasal anak. Minggu lepas sempat ke sekolah Mikhail sebab ada pelaporan pentaksiran. Sedia tahu tahap 1 tak de peperiksaan tapi diaorang ada pentaksiran ni..  Nak cerita pun bukan paham sangat pun. Hahaha..



Walaupun tak paham bukan bermakna kita tak payah ambik tahu. Kena juga tahu prestasi anak-anak kita kat sekolah walaupun tak di tumpukan pada akedemik semata-mata. Bagi yang tak tahu apa benda Pentaksiran Bilik darjah (PBD) boleh la klik untuk lebih faham.






Bab akedemik saya tak risau sangat pada Mikhail ni. Berbeza dengan kakak nya yang bab akedemik memang kurang menarik bagi dia. Dia belajar macam terpaksa. Harap-harap makin besar kakak boleh berubah.

Masa UPSR ni ibu ayah masih rasa "tak pe..Dunia kanak-kanak dia masih banyak nak diteroka" tapi nanti dah naik sekolah menengah tolong lah berubah wahai kakak.. Tumpu pada PT3. Hahah.\\

Balik semula pada Mikhail, saya dapat respond yang sangat baik dari guru kelas nya. Tak de masalah bab pelajaran. CUMA.....

Mikhail tak suka bercakap dalam kelas. Dia lebih banyak diam.

WAHHHHHH!!!! Ni sesuatu yang mengejutkan..Hahahah..

Berbezanya perangai dia kat rumah dengan kat sekolah. kalau kat rumah asyik sebut nama dia je. Kuat mengusik, suka buat apa yang orang larang, tak boleh di tegur,

Sebenarnya dari dia tadika lagi kami dah tau dia suka berpura-pura depan cikgu.haha.. Depan cikgu nya baik ya amat.Lagi2 depan cikgu yang dia suka.

Kalau la satu hari nanti cikgu mengadu kata dia nakal, kami tak kan terkejut sebab itu lah Mikhail yang sebenarnya.

Tahap pengusaaan dalam tp2 dan tp4. Tak de tp5 dan tp6 lagi.Tak pe la..baru darjah 1.. Perlahan-lahan lah.



Tapi untuk pelajaran Pendidikan kesenian (muzik dan PSV) dua-duanya dapat PT2 saja. Nampak sangat dia memang tak minyak seni. Menyanyi ke melukis ke.. Tak minat, Kat rumah pun dia cuma suka lukis bayblade dan Ultraman. Tu pun sebab dia minat bayblade dan Ultraman. kalau tak minat dua benda tu, sah tak de dia rasa nak melukis.






Kalau bab menyanyi lagi la dia tak minat. dengar lagu pun dia kata bising. Cemana???hahah..

Tu je la nak cerita pasal Mikhail.Simpan la semuanya kat sini. Mana tau kot2 ada sesiapa baca boleh la




No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();