Tuesday, 25 June 2019

BALIK SEKOLAH DENGAN KESAN BENGKAK ~ BUDAK-BUDAK SEKARANG MEMANG DAH TAK MAKAN NASIHAT KE?

Hi Semua..

Waktu saya muat naik gambar-gambar ni di Facebook mesti ada yang fikir saya ni nak hentam cikgu je.. Hahahaha.. Padahal tak de pun hentam cikgu dalam post tu.

Mesti ada jugak yang fikir.. "ala..sikit je.."

Heh..Meh anak kau aku cubit sikit sampai lebam , sampai dia menangis.. Kita tengok dia punya sikit tu cemana.



So hari ni saya nak cerita apa yang jadi pada Mikhail ni. Ceritanya pendek saja.

Jumaat lepas dia balik sekolah dengan kesan bengkak kat atas mata. Bengkak tu memang jelas sangat jadi kakak nya terus menjerit sebab risau . Apa lagi kita ni, terus tanya dia jatuh kat mana.






Mikhail ni memang selalu terlanggar dinding dan jatuh sebab dia tak suka pakai cermin mata padahal dia rabun. Sebab tu mula-mula saya cuma syak dia jatuh.

Tapi benda yang jadi sebenarnya ialah kawan dia baling botol air dan kena bahagian atas mata tu.

Tak de kaitan pun dengan cikgu tau. Masa kejadian tu Mikhail kata dia menangis dan ada cikgu yang dah marah budak2 tu. Siap denda lagi.



Tapi yang buat saya geram sangat , lepas je cikgu tu keluar diaorang masih baling2 alat tulis pulak sampai hampir2 kena mata Mikhail.

Mikhail kata " adik terpaksa jaga-jaga sebab adik risau ..adik dah la tak nampak.."

Jenis tak makan saman dan tak serik pun. Budak2 sekarang memang tak reti takut dengan cikgu ke? Tak faham ke bila cikgu kata " jangan buat"..

Nak je saya pi sekolah jumpa budak2 tu lepas tu ugut nak bawak pi balai polis. Biar diaorang sedar sikit. Biasa budak2 kan takut polis. Tapi tak tahu la kot budak2 sekarang tak takut polis.

Alhamdulilllah anak-anak saya masih takut polis. Hahaha.

Saya ni tak nak la sampai benda gini pun nak pergi tunjuk muka kat sekolah. Nak telefon pun tak nak sebab nanti bercakap yang bukan2. Sebab tu saya lebih memilih untuk menulis. Bila tulis ni ayat kita pun tersusun dan terjaga..kan??



So kita pun tulis la aduan kita kat cikgu cuma melalui mesengger facebook saja supaya dia tak la anggap kita serius sangat ..kan??  Jadi kemarahan saya tu bukan lah pada cikgu tapi pada budak2 yang tak makan nasihat tu dan cuma luahkan kerisauan saya jika benda ni berulang lagi dan berharap budak2 tu diberi denda yang lebih mengesankan.





Tapi tu la.. cikgu senyap je.. Kita pun rasa tak pe la kalau dia diam je..

Tapi lepas ni kalau jadi apa2 pada ank saya tak de la nak mengadu-mengadu dah.. Ada budak yang buat hal dengan anak-anak saya memang saya terus pi balai je. Tak mau susahkan cikgu2 je.. Boleh gitu?

Bye..

2 comments:

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();