Skip to main content

PEADOFILIA : ANGGOTA TENTERA CULIK DAN ROGOL MURID SEKOLAH RENDAH

Hi semua..

Seram rasa bila setiap kali terbaca berita tentang Paedofilia. Anak-anak kecil kita tak selamat bila paedofilia ada dikalangan kita. Bukan mudah nak kenal pasti mereka ni. Susah nak kenalpasti dengan mata kasar.



Sebab tu berhati-hati lah dengan orang sekeliling yang melayan anak kita dengan baik. Kalau boleh biarlah anak-anak tu ada depan mata kita setiap kali mereka bersama orang lain. Jangan terlalu mudah mempercayai orang.  Jangan berikan keizinan kalau orang tu nak bawa anak kita kemana-mana.

Ada satu kes Paedofilia yang saya nak kongsikan pada korang. Kes ni sedang hangat diperkatakan di Indonesia. Paedofil yang berjaya ditangkap oleh pihak berkuasa Indonesia ini sebenarnya adalah salah seorang Anggota Tentara Indonesia.

Lebih menakutkan apabila dia juga didakwa menggunakan ilmu hitam.



Adrianus Pattian merupakan anggota tentera Indonesia (TNI) yang berasal dari Ambon, Maluku.  Adrianus kini telah dipecat dari jabatannya. Pemecatan dilakukan sejurus dia dikesan melakukan paedofil.

Adrianus, melakukan jenayah dengan menculik dan memperkosa beberapa orang murid-murid sekolah rendah (SD) di Kendari, Sulawesi Tenggara







Sejak 29 April, surat pemecatannya terus dikeluarkan oleh Korem 143 Halu Oleo. Pemecatan dilakukan dengan tidak hormat atau PTDH (Pemberhentian Tidak Dengan Hormat).

Pada 27 April sewaktu dia melakukan perbuatan terkutuknya itu, dia masih berstatus anggota TNI
berpangkat Prajurit dua (Prada) sebelum dipecat. Dia mula menganggotai TNI pada tahun 2011 dan bertugas di Yonif 725 Woroagi.

Adrianus mula menjadi buronan apabila kerja jahatnya di kesan pihak polis. Dia bersembunyi di bilik-bilik sewa selama seminggu. Namun dia dapat dikesan dengan maklumat orang awam.



1-5-2019- Berpuluh-puluh anggota polis dan TNI kemudiannya mengepung bangunan tempat dimana dia bersembunyi. Orang awam mendakwa sempat melihat Adrianus dikawasan tersebut sejak subuh.

Tidak lama kemudian kedengaran suara orang berteriak dari belakang bilik kediaman itu.  Polis menemui Adrianus bersembunyi di bawah kolong rumah salah seorang penduduk di Lorong 55  Kelurahan Wawowanggu Kecamatan Kadia, Kota Kendari.

Ketika ditemui Adrianus Pattian dalam keadaan meniarap di tanah dan menutup kepalanya. Adrianus sempat berusaha menyembunyikan kepalanya dengan baju t-shirt.



Dengan penahan Adrianus Pattian  akan terungkaplah kejahatan dan jenayah seksual kanak-kanak yang pasti akan memeranjatkan seluruh masyarat dunia. Pasti ianya akan didedahkan oleh media dalam sedikit masa lagi.

Setakat ini polis masih mengumpul bukti jenayah-jenayah seksual yang dilakukan oleh Adrianus Pattian.




Adrianus Pattian kini berada di Rumah Tahanan Militer (RTM) di Jalan Garuda, Makassar, Sulawesi Selatan.


Comments

  1. ya Allah, takutnya ngn manusia2 mcmni... dhla anggota tentera, manusia yg kita harapkan utk menjaga keselamatn kita, tp dia pulak yg amik kesempatan

    ReplyDelete
  2. pagi td bc beri psl pedo jg tp kat malaysia aduhhhh takut betul dunia sekarang

    ReplyDelete
  3. HARI2 MENJAGA ANAK2 KITA N SENTIASA CURIGA

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …