Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2019

DAPAT HADIAH SAMSUNG GALAXY A20 SEMPENA HARIJADI YANG KE 39

Hi semua..



Tak sangka dah tua-tua pun masih dapat hadiah smartphone. Ingatkan bila dah tua ni dapat hadiah telekung dan Quran je. Hahah. Tu la..kan.  Suami paham je isteri nya ni usia je yang bertambah. Tapi jiwa masih muda tau. Masih comel2 gitu.

So ini lah dia Samsumg Galaxy A20 . Yang saya berkenan sangat tu. Sampai kan dah keluar A30 dan A50 pun saya masih berkenan yang A20 punya. Nampak tak betapa setia nya saya ni?

Memang kejutan betul sebab tak sangka pun dia nak bagi smartphone. Sebelum ni saya guna Oppo Neo7. Phone tu selalu hang sampaikan saya tak berani nak install banyak app terutamanya instagram dan mesengger.







Dah banyak kali bila nak buat panggilan penting , skrin jadi gelap dan kena tunggu sampai 2-3 minit baru lah berjaya buat panggilan. Bayangkan kalau ada kecemasan.  Memang nangis la. Hari-hari merungut kat suami yang phone Oppo tu buat masalah.

Tapi tak pernah sekali pun saya bersuara yang saya nak phone baru. Sebab Oppo tu pun hadiah dari dia juga sempena ulangtah…

SEDAPNYA SUARA ALIF SATAR - "SESUNGGUHNYA " DUET BERSAMA RAIHAN DAPAT PUJIAN RAMAI

Hi Semua..



Awal tahun 2019  satu video Alif Satar Ft Kumpulan Raihan menyanyikan lagu Sesungguhnya dimuat naik di Instagram Alif Satar. Lagu tu memang sedap dan ramai peminatnya masa saya belasan tahun dulu.

Lagu tu memang menenangkan dan mengusik perasaan,






Selepas video duet tersebut di muat naik ke instagram Alif Satar ramai yang memuji vokal Alif malah isterinya sendiri mengharapkan Alif menyanyikan lebih banyak lagu-lagu nasyid.

Minggu lepas, dalam rancangan MELETOP di Astro Ria, Raihan ada mengumumkan akan berduet dengan Alif Satar. Saya memang agak mesti diaorang akan pilih lagu Sesungguhnya ni.

Semalam video duet Alif Satar dan Raihan dah ada di Youtube. Memang ramai yang tertunggu-tunggu rupanya. Dalam sehari je video tersebut dah mencapai  227538 jumlah tontonan. Malah alif Satar juga trending di twitter.



Tahniah Alif Satar.

Vokal alif mendapat pujian ramai sebab berjaya membawa lagu tersebut dengan baik. Selalunya kalau artis remake lagu orang ni mesti dia akan ubah sikit .…

Suami Nak Isteri Hamil Cepat, Isteri carikan Calon Untuk Suami? [Kisah Benar]

Saya perasan banyak betul trafik masuk untuk baca artikel Mengandung lepas berurut yang Dhia tulis kat blog Magicalips tu. Dalam tu si Dhia tulis panjang lebar la petua nak cepat hamil untuk pasangan yang dah lama menanti cahaya mata.

Ok jangan keliru.

Saya Adzril dari blog adzril.com yang selalu kongsi pasal percutian ke Sabah dan simkad Onexox.

RESEPI AIR BUAH CAMPURAN VIRAL YANG SEDAP DAN MUDAH

Hi korang..



Bulan-bulan puasa ni kalau berbuka dengan air buah memang nikmat nya Ya Allah.. Bila ada air buah  campuran ni kurang la sikit kita makan benda-benda lain yang berat.

Saya pun esok nak kena beli buah jugak la.Sebab hari ni macam terlajak makan nasi je. Kalau ada buah tak la makan nasik sangat..kan?






Saya ada terjumpa resepi Air Buah Campuran yang dikongsi oleh Saudara Zaky Mat Ali di facebook nya. Nampak sedap betul air buah campuran ni.

Dengan kaler2 yang menarik mesti akan buat orang terkam air ni dulu bila nak buka puasa.

Perkongsian Saudara Zaky Mat Ali ni telah mendapat perhatian dari warga net dengan hampir 1.5k komen dan 10k perkongsian.

Jom kita tengok cemana cara buat Air buah Campuran ni.



Bahan-bahan nya:

- Satu tin susu sejat
- Setengah tin susu pekat
- Satu tin buah laici
- Satu biji buah naga
- Dua biji buah manga
- Cincau
- Ais

Cara-Caranya:

Susu pekat dibancuh bersama 2 cawan air panas.
Kemudian tambah lagi dua cawan air.
Campur semua bahan dan kacau.






Tada..…

MIKHAIL BERPUASA HARI PERTAMA RAMADHAN. ALHAMDULILLAH CEMERLANG DENGAN JAYANYA

Hi semua..



Semalam 1 Ramadhan berjaya juga anak teruna saya ni berpuasa. Tak banyak karenah sebab dia pun bukan jenis suka makan sangat pun.

Hari-hari nak paksa makan pun payah jadi bila masuk bulan puasa mudah pulak nak menguruskan nya.

Jam 5 pagi dah start kejutkan dia bangun sahur. Susah nya nak bangun sebab balik terawih dah agak lewat. Tidur pun lewat juga la..






Oleh sebab panggil ulang kali tak nak bangun saya guna senjata paling ampuh di waktu pagi. Iaitu buka cerita Shinchan. Jam 5 pagi dah On tv. Hahah..

Orang dengar mengaji kita tengok Shinchan. Haru!!!

Bersahur la budak ni dengan roti jagung dan milo suam. Risau jugak la takut dia tak tahan lapar sebab makan roti jagung sebiji je,

Cuma dah jam 3 petang tu dia kata perut dia lapar. Tapi tak tahu nak makan apa. lepas tu saya buat tak layan je. Mulut dia je la mengomel cakap kita ni tak bagi dia makan la hape...

Pusing sekali lagi tengok-tengok dah terlelap. Mungkin rasa lapar tu yang buat dia terlena. Sebab nya dia ni bukan s…

KUATKAH KITA UNTUK MENERIMA KEBENARAN

Hi semua..



Sesiapa pun mesti lebih suka kan perkara yang menarik dan mengembirakan lagi-lagi jika perkara tu berkaitan tentang diri sendiri.

Tak de orang yang suka dengar cerita buruk dirinya sendiri walaupun perkara tersebut adalah kebenaran dan patut kita terima.






Tak banyak, sikit mesti ada rasa kecewa dan marah. Tapi kalau bercerita tentang orang lain kita tak kisah pun nak berterus terang sampai tak sedar kebenaran yang kita luahkan tu telah menyakiti hati orang lain.

Kita akan paksa orang untuk terima pandangan kita tanpa kita tahu sama ada orang tersebut dah berusaha atau pun tidak untuk memperbaiki kelemahan dirinya.

Saya sendiri pun susah nak terima cakap buruk orang pada saya. Bukan sebab saya tak mengakui nya tapi cara orang menyampaikan tu kena la lebih berhati-hati dan menjaga perasaan saya.

Ada orang rasa dia cakap lembut dah tapi bunyi nya tu macam sindiran yang tajam. Siapa2 pun tak kan boleh terima.Kan?

Tapi saya susah nak beri pendapat tentang orang itu ini. Nampak j…

PERSEDIAAN MIKHAIL DAN MAISARA UNTUK MENGHADAPI PUASA RAMADHAN 2019

Hi Semua..



Oleh sebab lusa kita dah puasa jadi saya nak cerita sikit tentang anak-anak saya yang bakal berpuasa isnin ni. Anak ada dua je jadi cerita tak panjang mana pun.

Kalau anak 5 mungkin cerita ni 3 hari 3 malam baru habis baca..Haha.

Si kakak bukan puasa pertama kali.Dia dah umur 12. Jadi tak de masalah bab puasa ni. Lagipun sebelum ni pun dia ada buat puasa sunat dan ganti .

Cuma anak kedua saya ni je yang akan mula berpuasa tahun ni. Minggu lepas dia balik sekolah dan bagitau yang cikgu Ameera suruh puasa.

Nasib baik ada cikgu pesan. Kalau saya yang pesan suruh puasa mesti dia malas nak ikut, Terima kasih cikgu!hahah.

Oleh sebab tahun ni cuaca panas terik jadi saya ambil tindakan awal dengan melatih anak-anak tahan makan dan minum. Sejak bulan lepas dah latih kalau setakat lapar sikit-sikit tak payah la makan.

Tunggu perut betul-betul lapar baru makan. Si kakak sejak ada tuisyen memang makan tengahari agak lewat.Jam 4 atau 5 petang baru dia makan.






Si adik pulak memang bukan …

INI SEBAB KENAPA BERBUKA PUASA PERLU DIMULAI DENGAN MAKAN KURMA

Hi semua...

INI SEBAB KENAPA BERBUKA PUASA PERLU DIMULAI DENGAN MAKAN KURMA Tak sabar rasanya nak menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak. Ada beberapa hari sahaja lagi ni.Mesti dah ada yang memastikan bekalan makanan sepanjang Ramadhan ni lengkap dan salah satunya yang perlu ada ialah Kurma.



 Rasullullah sendiri berbuka dengan makan kurma . kemudian Baginda akan bersolat Maghrib. Kalau tak de kurma cukup dengan air sejuk sahaja.

Tapi kita zaman sekarang kalau berbuka puasa tu kurma semata-mata jadi perhiasan diatas meja sahaja. Mana tak nya , mata ni dah fokus pada air katira, air buah, kuih muih dan sebagainya. Nanti dah kemas meja baru teringat.."..Alaah..lupa nak makan Kurma." Itu biasa sangat jadi pada
saya..hahahah




Tahun ni saya dah berazam nak berbuka dengan kurma dan seteguk air sejuk sahaja. Bukan sahaja nak mengikut sunnah nabi tapi demi kesihatan jugak.Setahun perut ni disumbat dengan macam-macam makanan sampai jadi kembang dah ni.hahaha..

INI SEBAB KENAPA BERBUKA PUAS…

PEADOFILIA : ANGGOTA TENTERA CULIK DAN ROGOL MURID SEKOLAH RENDAH

Hi semua..

Seram rasa bila setiap kali terbaca berita tentang Paedofilia. Anak-anak kecil kita tak selamat bila paedofilia ada dikalangan kita. Bukan mudah nak kenal pasti mereka ni. Susah nak kenalpasti dengan mata kasar.



Sebab tu berhati-hati lah dengan orang sekeliling yang melayan anak kita dengan baik. Kalau boleh biarlah anak-anak tu ada depan mata kita setiap kali mereka bersama orang lain. Jangan terlalu mudah mempercayai orang.  Jangan berikan keizinan kalau orang tu nak bawa anak kita kemana-mana.

Ada satu kes Paedofilia yang saya nak kongsikan pada korang. Kes ni sedang hangat diperkatakan di Indonesia. Paedofil yang berjaya ditangkap oleh pihak berkuasa Indonesia ini sebenarnya adalah salah seorang Anggota Tentara Indonesia.

Lebih menakutkan apabila dia juga didakwa menggunakan ilmu hitam.



Adrianus Pattian merupakan anggota tentera Indonesia (TNI) yang berasal dari Ambon, Maluku.  Adrianus kini telah dipecat dari jabatannya. Pemecatan dilakukan sejurus dia dikesan melakuk…

HOW TO ATTRACT MILLENNIALS ON PROPERTY

Millennials are those who born between the year of early 1980s and mid-1990s. Younger millennials have recently entered the working world. Millennials are a tough crowd to serve when it comes to the property market. According to a current research, 63% of those born during the 1980s and 1990s are still living with their parents; out of those who have  moved out, over 60% are simply renting instead of purchasing a home of their own. The most important feature of a home they are looking for are the one that ease them by having public transportation nearby such as Boon Keng MRT which is convenient to office goers. Millennials now comprise roughly a quarter of the total workforce in the Asia Pacific region, and they are quickly forming a strong source of spending power. Millennials’ purchasing power will soon go beyond every other generation, so what are the key factors that influence their purchasing decisions and how to attract them on property?

1. Location

The location has at all times b…

MAJLIS PERKAHWINAN RAJA THAILAND DENGAN BEKAS PENGAWAL PERIBADI

BANGKOK, 2 Mei (Reuters) -Maharaja Thailand Vajiralongkorn melangsungkan perkahwinan dalam satu upacara di Bangkok. Upacara perkahwinan berlangsung pada minggu lalu.

Raja yang berusia 66 tahun ini berkahwin dengan timbalan komander unit pengawal peribadinya pada hari Rabu dalam satu upacara yang dianggap kejutan.

Perkahwinan ini memberikan gelaranRatu Suthida Vajiralongkorn na Ayudhaya kepada beliau



Berikut adalah beberapa fakta tentang ratu Ratu Suthida Vajiralongkorn na Ayudhaya 

-Berusia 40 tahun

- Beliau dilahirkan pada 3 Jun 1978, dikenali sebagai Suthida Tidjai.






- Beliau lulus dari Assumption University, sebuah universiti swasta di Bangkok, dengan ijazah sarjana muda dalam bidang komunikasi pada tahun 2000, - Sumber: akhbar Thai Rath.

- Beliau bekerja sebagai atendan penerbangan di Thai Airways sebelum menyertai unit perlindungan Putera Mahkota Vajiralongkorn.




-Mengkritik atau menghina raja dan permaisuri adalah satu jenayah di bawah undang-undang Thailand, yang membawa hukuman …

BEKERJA ATAU TIDAK TUGAS ISTERI HANYA UNTUK MEMBANTU SUAMI

Hi semua..

Dah hampir 14 tahun saya tinggalkan alam pekerjaan. Kadang-kadang rasa juga sedih sebab tak bekerja. Lagi-lagi cara pemikiran kebanyakan orang ni yang rasa wanita bekerja lebih baik dari yang tak bekerja.



Bila kita tak bekerja orang akan fikir yang kita cuma minta duit suami dan tak bebas nak beli apa yang kita suka. Diaorang rasa kita ada keinginan yang tak mampu kita capai hanya sebab kita tak bekerja.

Dengar pulak suami kita tu cuma kerja kilang, lagi la pandangan diaorang pada kita ni macam "alah..kesian nya hidup dia.."

Hahaha.






Sebenarnya hidup kita ni kalau fikir cakap-cakap orang memang sampai sudah pun kita tak kan bahagia.

Saya ada juga kawan-kawan yang bekerja. Ada juga yang berkongsi kisah sedih jadi wanita bekerja ni.

Orang mula fikir anak mereka tak terurus dan terabai.Kalau orang lain yang cakap macam tu , kita lantak kan je la.Tapi bila yang bercakap tu ada lah orang terdekat, contohnya keluarga mertua, adik beradik atau saudara mara , rasa sedih d…