Skip to main content

NAK TONTON AVENGERS ENDGAME TOLONG JANGAN BAWA ANAK KECIL KE PANGGUNG WAYANG

Hi Semua..



Sekarang ni boleh dikatakan musim Avengers la sebab tengah tayang filem tu kat wayang sekarang ni. Maka berdoyon-doyon lah peminat-peminat Avengers ke panggung wayang.

Dan kalau korang perasan musim Avengers la akan muncul isu-isu mak bapak bawak anak masuk panggung wayang lepas tu anak bising, menangis , kacau orang .. Giteeewwww..

Oleh sebab ni blog saya jadi korang terpaksa lah baca pendapat saya ni walaupun saya tahu akan ada mak ayah yang tak kan bersetuju dengan pendapat saya.



Lagi-lagi kalau mak ayah yang memang peminat Avengers. Dia mesti la nak tengok jugak filem ni.Tapi pendapat saya la, tak rugi pun kalau kita tak tengok filem tu demi keselesaan anak kita.

Tak de budak yang akan boleh duduk diam saja selama 3 jam untuk tonton filem orang dewasa. Avengers bukan filem untuk tontonan kanak-kanak ok. Kalau kau nak bagi anak tengok Avengers boleh bagi dia tengok Avengers versi animasi.

Tapi versi filem ni tak sesuai untuk kanak-kanak apalagi anak kecil. Dia mesti akan bosan dan tak selesa.






Apa sangat la nak di kejar dengan filem tu. Kau takut orang cakap kau ketinggalan zaman ke bila tak tengok Avengers? Tak de siapa akan cakap gitu..

Atau pun kau rasa kau masih layak untuk tonton filem tu?

Bila kau dah ada anak kecil , tinggalkan lah sekejap gaya hidup masa bujang tu. Tak lama pun.Nanti anak dah besar sikit , dah boleh tinggalkan kat mak ke, atau kat pengasuh, sila la tengok wayang semula.

Kau tak boleh minta orang untuk paham kau yang tengah bawak anak kecil. Tak boleh dan dilarang sama sekali sebab kau ada pilihan.

Kau bayar dan orang lain  pun bayar.  Bayar untuk menonton. Bukan untuk mendengar anak kau menjerit melolong-lolong, berlari sana sini, kacau orang dan sebagainya.



Kadang saya tak paham dengan orang yang fikir kalau dia ada anak kecil maknanya orang kena bagi keutamaan sepenuhnya pada dia.

Wayang saja guys!! tak penting pun..

Tolong jangan pentingkan diri dan berharap semua orang perlu berkorban untuk kau hanya sebab kau bawa anak kecil.

Nanti bila orang tegur anak kau bising, kau juga yang nak naik angin. Dari nak seronok-seronok terus bikin moody je.

Bye,

Comments

  1. Saya bawa je anak tengok wayang...tp bukan la cerita macam ni. Saya bawa tgk cerita yang semua orang pun bawak anak tengok macam upin ipin...how to train your dragon...bumblebee. cerita avengers? Jangan harap nak tengok wayang

    ReplyDelete
  2. setuju, klu sya pun tak semua movie sesuai bwk anaka2... klu movie yg psl kartun, yg animasi... n bila anak kita pun jenis behave je time tgk wayang its ok, tp kalau kita dh tahu anak kita tak suka tgk wayang, tak suka ddk lama2 kt panggung yg gelap tuh... tak pyhla bwk...
    Kami dh lama sgt tak lyn wayang mcm zmn baru2 kawin, sbb aiyan takut nk msk wayang yg bunyi bergema, jd kami korbankan lah hobi tu, tunggu la kt astro baru lah langgan, tgkla sama2 kt umah hehehhe

    jgnla kita pentingkan diri sendiri je, ingatla juga psl anak2 n juga keselesaan org lain...

    ReplyDelete
  3. yes betul tu kak ! Saya setuju sgt. Nak tgk Avengers Endgame, anak tggal kat rumah haha. 3 hours tu..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …