Thursday, 25 April 2019

NAK TONTON AVENGERS ENDGAME TOLONG JANGAN BAWA ANAK KECIL KE PANGGUNG WAYANG

Hi Semua..



Sekarang ni boleh dikatakan musim Avengers la sebab tengah tayang filem tu kat wayang sekarang ni. Maka berdoyon-doyon lah peminat-peminat Avengers ke panggung wayang.

Dan kalau korang perasan musim Avengers la akan muncul isu-isu mak bapak bawak anak masuk panggung wayang lepas tu anak bising, menangis , kacau orang .. Giteeewwww..

Oleh sebab ni blog saya jadi korang terpaksa lah baca pendapat saya ni walaupun saya tahu akan ada mak ayah yang tak kan bersetuju dengan pendapat saya.



Lagi-lagi kalau mak ayah yang memang peminat Avengers. Dia mesti la nak tengok jugak filem ni.Tapi pendapat saya la, tak rugi pun kalau kita tak tengok filem tu demi keselesaan anak kita.

Tak de budak yang akan boleh duduk diam saja selama 3 jam untuk tonton filem orang dewasa. Avengers bukan filem untuk tontonan kanak-kanak ok. Kalau kau nak bagi anak tengok Avengers boleh bagi dia tengok Avengers versi animasi.

Tapi versi filem ni tak sesuai untuk kanak-kanak apalagi anak kecil. Dia mesti akan bosan dan tak selesa.






Apa sangat la nak di kejar dengan filem tu. Kau takut orang cakap kau ketinggalan zaman ke bila tak tengok Avengers? Tak de siapa akan cakap gitu..

Atau pun kau rasa kau masih layak untuk tonton filem tu?

Bila kau dah ada anak kecil , tinggalkan lah sekejap gaya hidup masa bujang tu. Tak lama pun.Nanti anak dah besar sikit , dah boleh tinggalkan kat mak ke, atau kat pengasuh, sila la tengok wayang semula.

Kau tak boleh minta orang untuk paham kau yang tengah bawak anak kecil. Tak boleh dan dilarang sama sekali sebab kau ada pilihan.

Kau bayar dan orang lain  pun bayar.  Bayar untuk menonton. Bukan untuk mendengar anak kau menjerit melolong-lolong, berlari sana sini, kacau orang dan sebagainya.



Kadang saya tak paham dengan orang yang fikir kalau dia ada anak kecil maknanya orang kena bagi keutamaan sepenuhnya pada dia.

Wayang saja guys!! tak penting pun..

Tolong jangan pentingkan diri dan berharap semua orang perlu berkorban untuk kau hanya sebab kau bawa anak kecil.

Nanti bila orang tegur anak kau bising, kau juga yang nak naik angin. Dari nak seronok-seronok terus bikin moody je.

Bye,

3 comments:

  1. Saya bawa je anak tengok wayang...tp bukan la cerita macam ni. Saya bawa tgk cerita yang semua orang pun bawak anak tengok macam upin ipin...how to train your dragon...bumblebee. cerita avengers? Jangan harap nak tengok wayang

    ReplyDelete
  2. setuju, klu sya pun tak semua movie sesuai bwk anaka2... klu movie yg psl kartun, yg animasi... n bila anak kita pun jenis behave je time tgk wayang its ok, tp kalau kita dh tahu anak kita tak suka tgk wayang, tak suka ddk lama2 kt panggung yg gelap tuh... tak pyhla bwk...
    Kami dh lama sgt tak lyn wayang mcm zmn baru2 kawin, sbb aiyan takut nk msk wayang yg bunyi bergema, jd kami korbankan lah hobi tu, tunggu la kt astro baru lah langgan, tgkla sama2 kt umah hehehhe

    jgnla kita pentingkan diri sendiri je, ingatla juga psl anak2 n juga keselesaan org lain...

    ReplyDelete
  3. yes betul tu kak ! Saya setuju sgt. Nak tgk Avengers Endgame, anak tggal kat rumah haha. 3 hours tu..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();