Skip to main content

MALAS NAK AMBIL UJIAN LESEN LELAKI INI BUAT LESEN MOTORSIKALNYA SENDIRI

Polis trafik di bandar Liuzhou, China terkejut selepas menahan seorang pemandu motosikal yang bukan sahaja tidak mempunyai lesen motorsikal malah dia membuat sendiri lesen nya hanya dengan tulisan tangan.



Dokumen rasmi palsu adalah amalan biasa di seluruh dunia, tetapi dalam kebanyakan kes, orang akan membuat dokumen palsu seakan-akan kelihatan asli agar pemalsuan mereka tidak dapat di kesan.

Namun berbeza dengan lelaki ini yang hanya memalsukan lesen motorsikalnya dengan tulisan tangan. Pada dokumen tersebut dia memasuk kan butir-butir peribadi yang diperlukan pada lesen pemandu namun ianya kelas tidak asli disebabkan tulisan tangan nya.






Sudah tentu tindakan nya itu tidak akan dapat mengaburi mata polis. Kejadian yang berlaku pada 31 march lalu adalah yang paling lucu bagi polis yang menahan nya. Menurut polis itu adalah kejaidna yang paling lucu sepanjang kerjayanya.

Menurut polis, ketika di tahan untuk memeriksa dokumen nya, lelaki yang dikenali sebagai Tang itu tidak menunjuk kan rasa gementar dan dia memberi lesen memandu nya dengan yakin . Malah lesen tersebut turut mempunyai penutup seperti lesen motorsikal lain hingga kan polis sendiri tidak menyangka apa yang akan mereka lihat di sebaliknya.



"Dia berkelakuan sangat tenang ketika dia mengeluarkan lesen itu. Sampul lesen itu terlihat benar, tetapi saya terkejut apabila melihat apa yang ada di dalamnya, "kata seorang pegawai polis trafik.


Apabila pegawai-pegawai bertanya kepada Tang. dia dengan tenang menjelaskan bahawa dia terlalu malas untuk mengambil ujian lesen memandu dan tidak mahu membelanjakan wang untuk kelas memandu, jadi dia memutuskan bahawa lesen tulisan tangan lebih baik daripada tidak mempunyai sama sekali.

Dia juga mendakwa sebelum ini pernah di tahan polis dan beliau hanya menunjuk kan lesen tulisan tangan nya itu dan kemudian nya polis melepaskan nya.

"Saya tidak menjangka polis trafik sangat serius," kata Tang.



"Saya telah menjadi pegawai polis selama bertahun-tahun, tetapi saya tidak pernah melihat lesen pemandu seperti ini. Itu lucu! "Kata salah seorang pegawai polis trafik.






Memandangkan pemeriksaan mandatori telah lama tertangguh, motosikal Tang telah dirampas oleh polis, dan dia diminta melaporkan kepada jabatan lalu lintas pada hari berikutnya.

Gambar-gambar lesen memandu tulisan tangan Tang telah menjadi viral di media sosial Cina dan mendapat beribu-ribu komen lucu.

Comments

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …