Tuesday, 16 April 2019

BACA NI DULU SEBELUM BELI BAYBLADE UNTUK ANAK

Hye semua..

Saya ingatkan musim Bayblade ni sekejap je macam musim spiner dulu. Dalam sebulan dua habis la. Tapi rupanya hebat juga penangan Bayblade ni. Sampai sekarang masih ramai budak-budak main Bayblade.

Taukey kedai yang jual bayblade ni bagitau tiap hari buka je kedai, dah ada siap pelanggan kecik tunggu depan kedai sebab nak beli bayblade.Hahah.

Tu belum kira yang hari-hari buka Shopee semata-mata nak beli bayblade online.




Bagus la main bayblade daripada anak kita mengadap phone. Main Bayblade boleh juga bersosial dengan kawan-kawan lain. Ada komunikasi, ada persaingan ,.kan??

Tapi harga Bayblade keluaran Takara Tomy ni boleh tahan mahal jugak la. Saya tengok di kedai-kedai mainan pun ada yang harga nya sampai mencecah rm300. Tapi budak-budak ni beli yang keluaran china je la.Hahah..






Tapi yang keluaran China pun harganya lebih dari rm12 keatas.

Oleh sebab Bayblade ni menjadi buruan anak-anak kita mesti ada mak ayah yang nak hadiahkan bayblade pada anak-anak..kan??

Pesanan saya bagi ibu bapa yang nak beli Bayblade pada anak, korang kena tahu karekter atau watak Bayblade kegemaran anak korang dulu.



Setiap karekter dalam watak Bayblade ni ada bayblade mereka sendiri. Satu karekter tu pulak ada bermacam-macam jenis Bayblade. Macam-macam nama ada sampai berbelit lidah nak menyebutnya.HAhah..

Jadi jangan main beli je ikut sedap mata kita. Nanti bawak balik rumah tengok-tengok anak tak mau sebab tak kena dengan karekter kegemaran diaorang.Kan dah rugi tu.



Jenis luancher pun berbeza-beza. Ada yang pakai tali, ada yang pakai plastik panjang tu.. Macam-macam la. Beystadium nya juga ada macam-macam patern.




Jadi jangan pelik la kalau anak korang sanggup kumpul duit belanja sekolah untuk beli Bayblade. Satu bayblade tak cukup ok. Kena lengkap kan koleksi bayblade tu baru diaorang puas hati.






Walaupun bayblade tiruan tapi impian nak jadi blader sejati tu tetap ada.. hahaha..

Sekejap je tu..Nanti diaorang dah besar sekurang-kurangnya ada juga mainan kegilaan diaorang masa kecik yang diaorang boleh kenang.





3 comments:

  1. rasa nya beyblade ni dh lama kn... maksudnya dh beberapa tahun dh ada di pasaran kan tp napere baru2 ni je mcm... viral semula yek...
    sbb rasanya sblm2 ni biasa nampak bayblade nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..lama dah.. tapi dulu patern lain sikit.Ada yang besi tajam2. start tahun 2014 kalau tak salah siap ada juara dunia bayblade.Lepas tu makin viral ke budak2 bila anime bayblade dok tayang kat tv..

      Delete
  2. Ooo....patutla...taknak sama dengan abg la...tak minat tu la...tak laju laa..mama ayah pilih ikut warna cantik warna tak cantik je

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();