Tuesday, 23 April 2019

3 SITUASI ORANG BELUM KAHWIN. ANDA YANG MANA SATU?

Hi semua..

Hari ni saya nak cerita pasal kahwin. Cerita ringkas yang ramai orang suka tentang kahwin.



Memang seronok kalau nak kahwin ni. Sementara nak menunggu hari di akad kan tu berdebar campur tak sabar campur seronok.

Boleh bayang tak rasa dia cemana?

Tumpuan pulak 100% pasal kahwin saja. masa tu kalau ada kawan nak merajuk ke, kawan tak nak ajak makan ke , lantak pi la kat dia. Yang penting aku nak kahwin.Hahahah

Itu tentang cerita orang yang sibuk nak kahwin.






Tapi ada jugak orang yang nak kahwin tapi tak tahu la dengan siapa nak kahwin nya. Tunggu punya tunggu calon tak timbul-timbul.

Tiap kali solat doa ditemukan jodoh tu mesti tak tinggal la. Kadang kesian tengok. kawan-kawan punya la ramai tapi sorang pun tak sangkut ke dia.

Crush pun hanya tinggal crush. Sabar je la ye. Belum masanya kot.



Dan yang last sekali ialah orang yang langsung tak fikir pasal kahwin. Selagi belum tutup mata, kerja,kerja kerja... Katanya..

Kalau orang lain sibuk bercinta, sibuk frust, sibuk crush sana sini, dia pulak rilek je malam-malam tengok tv sampai jam 10 lepas tu tido. Esok nak kerja..katanya lagi.

Hujung minggu tak de dating bagai.. jam 6 pagi solat subuh, packing baju balik kampung jumpa mak ayah. Tak pening kepala .

Apa pun situasi korang, tak de salah kat mana pun. Yang penting korang bahagia dengan cara korang. Jangn fikir orang lain dah kahwin jadi korang pun kena kahwin.

Mungkin korang yang belum kahwin, rezeki korang ialah membahagiakan mak ayah atau orang sekeliling.

Masing-masing kita ni ada cara untuk bahagia..kan??



4 comments:

  1. apa org kata enjoy life sebelum kawin...

    mmg ada jenis yg tak pikir bab kawin, pikir bab keje keje n keje...
    tp tulah, masing2 ada sbb n cerita kenapa jd gitu kan

    ReplyDelete
  2. masa bujang dulu pikir kerja je nak kumpul duit bebanyak untuk kawen..sebab jauh dari boipren tak boleh dating..hahahaha..

    ReplyDelete
  3. Tiap kali datang...nampak iklan periuk go shop vantage dct tu...membuak buak rasa nak beli.

    ReplyDelete
  4. ya btl..xpernah fikir pun pasal kawen walaupun dah kertu..selagi mak ayah masih ada..berbakti lah kpada mereka dulu..:)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();