Skip to main content

PEMINAT RINDU KEMUNCULAN SEMULA NEWBOYZ. TOMOK RANCANG KONSERT SHOWCASE


Satu berita gembira untuk peminat-pemniat setia kumpulan Newboyz yang sangat popular pada awal tahun 2000. Tomok bersama Newboyz merancang untuk mengadakan konsert Showcase khas untuk peminat-peminat setia mereka.






Dalam satu kenyataan nya di Instagram, Tomok mengakui yang dia juga sangat rindu untuk mengadakan persembahan bersama ahli kumpulan nya yang lain.

Dia juga meminta pandangan peminat sama ada peminat inginkan lagu baru atau kekal dengan lagu-lagu lama mereka yang cukup berhantu satu masa dulu.


Tomok turut mencari penaja yang berminat untuk sama-sama menjayakan konsert tersebut.

Saya percaya rami peminat-peminat newboys yang teruja menanti konsert ini. Dulu kebanyakan yang mengikuti kumpulan newboyz ni adalah golongan gadis-gadis.

Beredarnya perubahan masa, lagu-lagu newboyz dianggap lagu yang memberi memori dalam setiap orang.





Sewaktu kumpulan ini popular dulu saya berusia 20 an dan banyak perkara yang berlaku dalam tempoh tu. Bila dengar lagu-lagu newboyz teringat balik zaman sewaktu  saya bekerja, menganggur, terdesak cari rumah sewa, putus cinta dan macam-macam lagi.hahah

Comments

  1. minat gila newboyz zaman remaja dulu kala... sekarang kalau dengar lagu pun...dengar je... dah tak cari dah poster poster artis semua tu

    ReplyDelete
  2. Idola dulu2 is back!! kegilaan dengar lagu secara mungkin berulang. Pernah tengok concert kat fun fair je dulu. Masa tu diorang muda g. Hehehe

    ReplyDelete
  3. hihi masa New Boyz keluar.. cheq baru drjah 5 ngeh2.. dengar balik la lagu New Boyz laaa hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …