Monday, 14 January 2019

PELANGGAN KRITIK MAKANAN DI WAROENG ISABELLA LAMBAT SAMPAI DAN TAK SAMA MACAM GAMBAR INI PENJELASAN NABILA HUDA

Hye Semua..

Terliurr betul tengok menu Ayam Taliwang dan Gurami Terbang yang dikongsikan oleh Nabila Huda di IG nya. 2 menu ni korang boleh dapatlan  di Waroeng Isabella milik Nabila Huda dan suaminya. Tapi baru-baru ni ada beberapa pelanggan yang dah singgah ke Waroeng Isabella ni dan beri review jujur tapi pedas sikit.







Kebanyakan nya mengatakan makanan yang disajikan tidak seperti gambar yang di muat naik oleh Nabila Huda di laman IG nya. Bila dah ada yang mengkritik hidangan tersemuk dah tentu la ada komen-komen lain yang turut meluahkan pendapat yang sama.

Malas ada juga yang mempertikaikan masa menunggu yang terlalu lama untuk hidangan mereka sampai hingga ada yang terpaksa menunggu hampir sejam setengah,

Bagi Nabila Huda dia mempunya beberapa sebab mengapa perkara tersebut tidak patut dibangkitkan oleh pelanggan-pelanggan nya. Nabila huda tampil menjawab setiap kritikan tersebut:


















Bab rasa ramai yang cakap sedap. Cuma yang di pertikaikan ialah masa menunggu terlalu lama dan hidangan terlalu simple. Tak ada sayur dan sambal yang dihidangkan berbeza dengan yang di tunjuk kan.

Menurut Nabila ramai pelanggan yang tak makan sayur dan ianya dianggap pembaziran.

Walaupun ada yang tidak bersetuju dengan jawapan yang diberikan namun ramai berharap agar Nabila Huda dapat melakukan sesuatu agar pelanggan tidak menunggu terlalu lama memandangkan makanan yang disajikan sedap dan menepati selera pelanggan.

Pendapat saya mungkin Nabila patut mula membakar lebih awal sebelum waktu makan tengahari dan bagi mereka yang nak kan sayur dan hidangan sampingan boleh maklumkan kepada pelayan.

Zaman dimana semuanya menggunakan sosial media ni, susah nak elak dari dikritik secara terbuka. harap Nabila Huda dapat bersabar semoga berjaya dalam perniagaan nya.











2 comments:

  1. Susah hidup jadi zaman viral ni kan...huhuhu
    Ada logiknya apa Nabila cakap, tapi dia kena terima positif dan negetifnya, dan naik taraf untuk lebih menyakinkan pelanggannya.. Nasib jauh, kalau dekat nak cuba juga..heheheh

    ReplyDelete
  2. ermmm.. mcm2 sekarang ni..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();