Skip to main content

KUCING HILANG : RITA RUDAINI BUAT LAPORAN POLIS








Hampir seminggu kucing Rita Rudaini hilang . Sehingga sekarang dia masih tidak putus berharap agar kucingnya yang diberi nama Pekan selamat kembali pada nya. Namun berbagai cara menemui jalan buntu.





Merasakan yang dirinya di tipu atas kecuaian orang lain dia membuat laporan polis tentang kehilangan Pekan.

Dalam post nya di instagram Rita meluahkan rasa kecewa dan kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab pihak yang sepatutnya menjaga Pekan.



2 kiriman video dari pihak tersebut juga membuatkan Rita merasa seperti di perbodohkan dengan alasan-alasan yang tidak boleh diterimanya.

Ritrud727: Step by step sy akan buat...kes dah jd kes polis...xjujur,x amanah...sy akan buat apa saja...mungkin bole bantu masalah org lain jugak yg ada masalah mcm sy...sy akan heret org tu klau di dapati bersalah..sy akan cari keadilan utk kucing2 lain klau btul ada sindiket...

sy bole terima klau org brckp jujur n mohon maaf...tp sy xle terima pembohongan...wayang....bg sy satu je penipuan,dah bunuh smua kebaikan...org yg menipu sekali adakah dia bole di percayai lg seterusnya? 

Pd yg dah terambil,sila pulangkn..sy cuma akn ambik tidakkan pd yg memberinya sahaja...tp klau bersubahat bersama2,sy janji akan heret sekali.....mungkin lps ni sy akan viral kn pula org yg meminjam Pekan? Doa kn sy masih 'memberi ruang n peluang' lg..... #justiceforPEKAN #justiceforCats







Dalam video yang dikirim kan pada Rita menunjuk kan sangkar kucing tersebut rosak dan besi patah. Namun menurut rita dan pengikut Rita , kesan patah tersebut seolah-olah sengaja dibuat dan mustahil seekor kucing mampu untuk mematahkan besi pada sangkar tersebut.

Video tersebuat membuatkan Rita merasa tertipu dan menegaskan yang dia tidak boleh menerima pembohongan tersebut. 



Diharapkan segala nya akan selesai dan Pekan kembali pada Rita. Hanya orang yang betul-betul sayangkan kucing saja yang tahu perasaan apabila kucing peliharaan nya hilang. Apa lagi ianya disebabkan kelalaian orang lain. 


Comments

  1. Ada ternampak pos ini.. Kejam betul manusia yang cuba buat onar tu.. Harapnya Pekan akan dijumpai semula..

    ReplyDelete
  2. Kucing kalau kita bela dari kecik...dia punya sayang tu mmg lain macam.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …