Wednesday, 9 January 2019

KUCING HILANG : RITA RUDAINI BUAT LAPORAN POLIS







Hampir seminggu kucing Rita Rudaini hilang . Sehingga sekarang dia masih tidak putus berharap agar kucingnya yang diberi nama Pekan selamat kembali pada nya. Namun berbagai cara menemui jalan buntu.





Merasakan yang dirinya di tipu atas kecuaian orang lain dia membuat laporan polis tentang kehilangan Pekan.

Dalam post nya di instagram Rita meluahkan rasa kecewa dan kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab pihak yang sepatutnya menjaga Pekan.



2 kiriman video dari pihak tersebut juga membuatkan Rita merasa seperti di perbodohkan dengan alasan-alasan yang tidak boleh diterimanya.

Ritrud727: Step by step sy akan buat...kes dah jd kes polis...xjujur,x amanah...sy akan buat apa saja...mungkin bole bantu masalah org lain jugak yg ada masalah mcm sy...sy akan heret org tu klau di dapati bersalah..sy akan cari keadilan utk kucing2 lain klau btul ada sindiket...

sy bole terima klau org brckp jujur n mohon maaf...tp sy xle terima pembohongan...wayang....bg sy satu je penipuan,dah bunuh smua kebaikan...org yg menipu sekali adakah dia bole di percayai lg seterusnya? 

Pd yg dah terambil,sila pulangkn..sy cuma akn ambik tidakkan pd yg memberinya sahaja...tp klau bersubahat bersama2,sy janji akan heret sekali.....mungkin lps ni sy akan viral kn pula org yg meminjam Pekan? Doa kn sy masih 'memberi ruang n peluang' lg..... #justiceforPEKAN #justiceforCats







Dalam video yang dikirim kan pada Rita menunjuk kan sangkar kucing tersebut rosak dan besi patah. Namun menurut rita dan pengikut Rita , kesan patah tersebut seolah-olah sengaja dibuat dan mustahil seekor kucing mampu untuk mematahkan besi pada sangkar tersebut.

Video tersebuat membuatkan Rita merasa tertipu dan menegaskan yang dia tidak boleh menerima pembohongan tersebut. 



Diharapkan segala nya akan selesai dan Pekan kembali pada Rita. Hanya orang yang betul-betul sayangkan kucing saja yang tahu perasaan apabila kucing peliharaan nya hilang. Apa lagi ianya disebabkan kelalaian orang lain. 


3 comments:

  1. Ada ternampak pos ini.. Kejam betul manusia yang cuba buat onar tu.. Harapnya Pekan akan dijumpai semula..

    ReplyDelete
  2. Kucing kalau kita bela dari kecik...dia punya sayang tu mmg lain macam.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)