Skip to main content

BAGAIMANA CARA PALING MUDAH MEMBUAT WANITA HAPPY DALAM HUBUNGAN CINTA DAN RUMAHTANGGA

Hi semua..



Hari ni saya nak cerita ikit tentang membuat wanita happy atau gembira dalam perhubungan. Orang perempuan ni susah untuk di duga. Kita yang perempuan ni pun kadang-kadang tak boleh faham dengan perempiuan yang lain.

Sebab tu kerap la kita nampak orang perempuan sama-sama perempuan pun boleh bergaduh kalau dibiarkan dalam 1 rumah atau 1 bilik.

Apa tah lagi kalau berlainan jantina ni. Ada saja yang tak kena dan perkara-perkara yang tak menggembirakan kaum wanita.

So cemana cara nya untuk buat wanita happy?





1. Sama macam lelaki, perempuan juga suka dan seronok bila bersama dengan lelaki yang yakin dengan dirinya sendiri. Tapi tak bermakna lelaki tu kena sentiasa yakin. kadang-kadang kelemahan lelaki juga dilihat sesuatu yang sangat comel bagi wanita.

Kelemahan tu juga akan buat wanita rasa dia adalah pelengkap kepada lelaki tersebut. So lelaki tak perlu tunjuk kuat dan berani setiap masa. Wanita tak selesa dengan lelaki yang macam tu.

2. Jangan terlalu serius. Bukan semua benda perlu diambil serius. Ada perkara yang hanya perlu singgah di fikiran kita dan kita lepas kan macam tu saja.


3. Jangan buat janji palsu. Wanita ni dia paling ingat apa yang lelaki janjikan pada dia. Kalau tak boleh buat jangan berjanji. Wanita ok je kalau lelaki tak janjikan bulan bintang. Buat apa yang dirasakan terdaya cukup lah.

Jangan wal-awal dah janji bulan bintang. Bila dah berjanji,  wanita ni dia akan tagih janji tersebut. Lepas tu bila tak mampu buat, wanita juga yang di cop mata duitan lah, banyak karenah la, tak cukup2 la..dan macam-macam lagi..padahal lelaki yang awal2 dah janji macam2.


4. walaupun ada perkara yang wanita tak suka diambil serius tapi , jangan tak tahu yang ada banyak perkara kecil dianggap penting bagi wanita,

Contohnya tentang hari2 yang istimewa: hari jadi, hari ulangtahun perkahwinan, hari pertama kali berkenalan, hari hadi anak, hari pertama masuk rumah baru..macam-macam hari la..

Wanita juga suka bila gambar nya ada dalam telefon bimbit lelaki yang dia sayang. Atau pun gambarnya ada dalam wallet lelaki tu.

Wanita juga suka lelaki yang banyak bertanya kan keadaan dirinya. sihat ke tidak, dah makan ke belum...gitu..

Tak besar pun permintaan2 wanita ni.



5. Mengakui kesalahan sendiri. Yang ni penting sangat, Orang lelaki tak payah melutut merayu minta maaf pada wanita. Wanita tak heran pun setakat maaf tu. cukup sekadar ucapan ringkas " maaf, saya tak sengaja buat macam tu.." cukup!! itu sahaja..

Kalau maaf berbuih2 dimulut , merayu menangis bagai tapi esok lusa buat salah lagi, itu lebih menyakitkan hati wanita .

Selalunya saya tak kan bagi peluang ke dua untuk lelaki yang melutut dan merayu. Memalukan!

Jangan terlalu banyak beralasan bila dah buat salah. Salah tetap salah, awak tak boleh tutup kesalahan awak dengan bagi macam-macam alasan. Bagi wanita bila awak buat alasan macam-macam untuk salah yang awak buat, itu bermakna akan datang awak akan buat salah tu lagi dan dengan alasan yang sama atau berbeza.



6. Jaga penampilan diri. Bukan bermakna lelaki perlu pakai pakaian yang mahal dan berjenama. Cukup lah kalau ianya bersih dan sopan. Ketahui pakaian yang macam mana wanita tu suka.

Kalau saya, saya tak suka lelaki yang berseluar pendek dan pakai baju tanpa lengan.Geli!

Mungkin wanita yang korang sayang, suka lelaki yang berjanggut dan berambut panjang. Jangan risau untuk tanya pendapat wanita tu tetang penampilan korang.

Wanita akan gembira bila lelaki tu terima pendapat dia. Dia akan rasa kehidupan lelaki tu dah jadi sebahagian dari dirinya.




7. Dalam hubungan cinta dan rumahtangga ni bukan ada masa bahagia dan seronok je. Tapi ada juga tiba masa duka. Dalam keadaan ini wanita sukar kawal perasaan dia. Jadi sebagai lelaki awak tak perlu jadi wanita kedua yang tak reti kawal perasaan.

Lelaki kena bijak kawal situasi. Sebab tu penting untuk lelaki kenal pasti sikap wanita tu. Masa ni lah awak akan tahu nak buat apa bila wanita marah atau sedih. Dengan kebijaksanaan awak tu, tak sampai 5 minit wanita tu dah boleh tersenyum kembali.







8. jadi lah pendengar yang baik. Tak dapat selesaikan masalah pun tak pe, Dengan adanya awak disisi wanita kesayangan awak, cukup untuk buat dia gembira dan bahagia.

9. Wanita mahu sentiasa dilindungi. Leakijangan mengharapkan wanita tu sentiasa kuat dan boleh buat apa saja tanpa lelaki.

Pertolongan dan bantuan lelaki lebih membuatkan dia gembira walaupun untuk perkara-perkara kecil. Ianya tanda yang dirinya disayangai , dicintai, dilindungi dan dihargai.


10. Kejutan. wanita suka kan kejutan. Tak perlu selalu sebab bila selalu sangat dia dah tak rasa kejutan tu sesuatu yang istimewa.. kejutan pada masa-masa yang tidak disangka akan buat wanita gembira.

Bye...



Comments

  1. setuju, wanita ni sebenarnya tak la rumit sgt....
    mudah je sebenarnya cuma lelaki kene banyak tolak ansur tak blh ego2....

    nsb la akak ni dpt laki jenis yg cool je, walaupun bini dia bebel2 ke apa ke dia rilex je...

    ReplyDelete
  2. Setuju....bukan susahpun nak happykan wanita

    ReplyDelete
  3. Setuju....bukan susahpun nak happykan wanita

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …