Skip to main content

TAK KIRA LELAKI ATAU PEREMPUAN,SIAPA YANG SALAH PERLU MINTA MAAF.



Orang perempuan memang terkenal dengan sikap suka merajuk. Sikit-sikit nak merajuk.Tapi bukan semua la.Kan??

Ada juga yang kata dia  tak suka merajuk. Tak tahu la betul atau sekadar nak up diri sendiri. Tapi saya memang akan merajuk untuk perkara-perkara tertentu sahaja.

Cumanya orang lelaki kena tahu tak semua perempuan patut di pujuk. Ada setengah hal yang orang lelaki tak payah pujuk terutamanya bila perempuan tu buat salah.



Contohnya:

Si perempuan buat salah , kemudian si lelaki tegur dan perempuan tu terus merajuk. Adakah perlu si lelaki tu pujuk dan minta maaf sebab buat kekasihnya merajuk??

Bagi saya tak perlu pujuk walaupun lelaki tu sayang sangat pada kekasihnya.

Cinta ni memang boleh membutaakan mata dan hati sampaikan kekasihnya yang buat salah tapi dia pulak yang minta maaf.



Bagi saya , siapa yang salah dia lah yang kena minta maaf. Lelaki tak perlu berjuang sampai tahap nak menutup mata atas kesalahan wanita yang dia sayang semata-mata sebab cinta dan nak nampak kuat.

Kalau untuk hubungan jangka pendek boleh la buat macam tu. Tapi untuk sehidup dan semati bersama sampai tua rasanya jangan lah amalkan.

Perempuan akan berani buat salah lagi sebab dia tahu si lelaki tu akan mengalah. Sampai bila lelaki tu akan bertahan?? Tak kan nak jadi bodoh selamanya?

Bye.

Comments

  1. akak setuju, dh buat salah minta maaf la saja, tak pyhla ego...

    akak klu bt slh ckp je sorry kt laki akak, klu laki akak pun sama... cuma kadang klu dia bt dek je akak msti wassap tanya takmo mintak maaf ke dh buat slh... dia pun sengih2 akan dtg kata sory

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …