Skip to main content

PEMILIK HOMESTAY DEDAH APA YANG BERLAKU SELEPAS SEWAKAN HOMESTAY PADA PELAJAR IPTS.

Hi..



Seorang pemilik homestay mendedahkan perbuatan sekumpulan pelajar IPTS yang menyewa hosmestay miliknya beberapa hari lalu melakukan perbuatan yang tidak senonoh. Dalam akaun twitter nya  @FareezSarifudin turut meluahkan kesal kerana ini lah pertama kali dia mendapat penyewa yang tidak bertanggungjawab sepanjang dia mengusahakan homestay tersebut.





Semasa melakukan pembersihan di juga turut menemuk kotak kondom yang memungkin kan ada berlaku perkara yang tidak senonoh di homestay milik nya.











Banyak komen-komen yang berkongsi pendapat agar pengusaha homestay memastikan setiap penyewa mempunyai hubungan yang sah.

Saya pun bersetuju dengan pendapat mereka. Sepatutnya pengusaha homestay kena lebih berhati-hati agar tak tergolong dalam kalangan mereka yang bersubahat. Perkara yang boleh dielak kan  sepatutnya di cegah lebih awal.





Pastikan mereka ada kad atau sijil perkahwinan. Tetapkan juga syarat tertentu melibatkan fasiliti dalam homestay tersebut supaya semuanya dalam keadaan yang selamat, tidak rosak dan perabot berada dalam keadaan asal.



Comments

  1. Macam-macam hal budak-budak zaman sekarang ni. Risaunya la nasib anak perempuan kita akan datang nanti macam mana lah. Allah mintak dijauhkan benda-benda macam ni

    ReplyDelete
  2. bahaya tol zaman sekarang ni..huhu

    ReplyDelete
  3. cantik betul homestay tu, moden gitu....
    tp tulah, buat benda tak elok pulak la ye...
    remaja zmn now katakan...

    ReplyDelete
  4. Aku kerja jaga homestay kompeni besar. Mmg pnh jmpa benda2 mcm tu bbrp kali masa mengemas. Siap bertompok2 atas cadar, atas sarung bantal tembakan torpedo diorang. Kat sofa pun jalan..hahaha. Penat pkcik mengemas aritu dan kena keje extra sembur febreeze atas tilam dan bantal..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …