PEMILIK HOMESTAY DEDAH APA YANG BERLAKU SELEPAS SEWAKAN HOMESTAY PADA PELAJAR IPTS.

Hi..



Seorang pemilik homestay mendedahkan perbuatan sekumpulan pelajar IPTS yang menyewa hosmestay miliknya beberapa hari lalu melakukan perbuatan yang tidak senonoh. Dalam akaun twitter nya  @FareezSarifudin turut meluahkan kesal kerana ini lah pertama kali dia mendapat penyewa yang tidak bertanggungjawab sepanjang dia mengusahakan homestay tersebut.




Semasa melakukan pembersihan di juga turut menemuk kotak kondom yang memungkin kan ada berlaku perkara yang tidak senonoh di homestay milik nya.









Banyak komen-komen yang berkongsi pendapat agar pengusaha homestay memastikan setiap penyewa mempunyai hubungan yang sah.

Saya pun bersetuju dengan pendapat mereka. Sepatutnya pengusaha homestay kena lebih berhati-hati agar tak tergolong dalam kalangan mereka yang bersubahat. Perkara yang boleh dielak kan  sepatutnya di cegah lebih awal.




Pastikan mereka ada kad atau sijil perkahwinan. Tetapkan juga syarat tertentu melibatkan fasiliti dalam homestay tersebut supaya semuanya dalam keadaan yang selamat, tidak rosak dan perabot berada dalam keadaan asal.



PEMILIK HOMESTAY DEDAH APA YANG BERLAKU SELEPAS SEWAKAN HOMESTAY PADA PELAJAR IPTS. PEMILIK HOMESTAY DEDAH APA YANG BERLAKU SELEPAS SEWAKAN HOMESTAY PADA PELAJAR IPTS. Reviewed by Diana Rashid on 13:10:00 Rating: 5

5 comments:

  1. Macam-macam hal budak-budak zaman sekarang ni. Risaunya la nasib anak perempuan kita akan datang nanti macam mana lah. Allah mintak dijauhkan benda-benda macam ni

    ReplyDelete
  2. bahaya tol zaman sekarang ni..huhu

    ReplyDelete
  3. cantik betul homestay tu, moden gitu....
    tp tulah, buat benda tak elok pulak la ye...
    remaja zmn now katakan...

    ReplyDelete
  4. Aku kerja jaga homestay kompeni besar. Mmg pnh jmpa benda2 mcm tu bbrp kali masa mengemas. Siap bertompok2 atas cadar, atas sarung bantal tembakan torpedo diorang. Kat sofa pun jalan..hahaha. Penat pkcik mengemas aritu dan kena keje extra sembur febreeze atas tilam dan bantal..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.