KEK COKLAT UNTUK JAMUAN PERPISAHAN TABIKA PERPADUAN

Hi..



Oleh sebab tahun ni tahun terakhir Mikhail di tabika perpaduan jadi saya fikir nak masak special sikit untuk majlis perpisahan nya. Fikir punya fikir maka terhasil la kek .. Hahah,,

Sebenarnya setiap kali jamuan saya buat kek.. Tak de special apa pun. Gitu lah kalau orang dah ketandusan idea nak masak, dia nampak masakan yang senang-senang je la..



Yang senang dan orang suka, apa lagi kalau bukan kek. Kalau sebelum-sebelum ni bila jamuan saya buat kek coklat lepas tu siram je ganache kat atas nya. Tapi kali ni saja la ngade-ngada buat krim juga. Padahal bukan reti pun nak menghiasa nya..

Sapu krim lepas tu lertak ganache atas nya.. kena sejuk kan dulu krim tu supaya keras sikit. Kumbang atas kek tu saja buat bagi ada warna lain walaupun nampak macam tak kena je..hahaha.. Tangan tak de seni langsung.

Lepas tu saya goreng Nugget dan sosej..



Sah-sah la saya ni pemaslas..memang cari benda mudah je..hahah..

Tai Alhamdulilllah semua habis licin. Saya buat krim tu memang tak manis sebab tahu dah benda manis-manis sangat ni orang tak nak makan, sekali rasa terus tolak tepi.Hati kita pulak nanti yang sakit.Jadi jalan paling selamat , kurang kan manis dalam kek dan krim nya.

Yang kelakarmya buat kek krim lepas tu dah siap semua baru perasan kotak dah habis. Jenuh fikir cemana nak bawak ke tabika . Nasib baik suami rela hantar naik kereta. Kalau tidak berjalan la saya dengan memegang kek macam nak pergi hantar pengantin..

Sampai je Tabika dah nampak ramai yang dah datang. Macam-macam menu diaorang bawak.Tapi tak sempat la saya nak ambik gambar.Korang bayang kan saje cukup lah ye.

Saya ni kalau dah nampak makanan memang lupa terus nak ambik gambar ke apa.. Laksa paling sedap..Saya makan sampai 2 kali.. Bihun pun sedap.. Allah..semua sedap-sedap la..

Padahal tengah diet tu.. Hehehe..



Ini lah cikgu-cikgu yang dah dua tahun bersama Mikhail. Cikgu Siti dan cikgu Revathy ..Banyak yang Mikhail belajar kat tabika ni.  Mikhail ni kalau kat rumah semua benda dia tak mau buat, tak mau belajar tak mau mengaji tak mau membaca, tak mau mengira ..

Tapi kat sekolah ya Allah, baik nya lahai.. Cikgu nya kata dia pandai itu ini, boleh itu boleh ini.



Ha..Jadi berterimakasih banyak-banyak la kat cikgu sebab buat dia nak belajar.heheh.. Ibu kat rumah ni bila dah tak sabar jadi tarzan je la yang mampu.. tapi tu la, anak-anak pandai ngelat. heheh..

Bye.





KEK COKLAT UNTUK JAMUAN PERPISAHAN TABIKA PERPADUAN KEK COKLAT UNTUK JAMUAN PERPISAHAN TABIKA PERPADUAN Reviewed by Diana Rashid on 11:04:00 Rating: 5

4 comments:

  1. untung mama nya pandai bt kek, comei je tgk lady bird kuning tuh... thn dpn msk darjah 1 dh la ye...

    ReplyDelete
  2. untung mikail mak dia pandai buat kek sedap... ;-)

    ReplyDelete
  3. Kek coklat nampak amat sedap sekali. Tapi bagi jamuan perpisahan mungkin suasana jadi sedih sikit dan mungkin tidak selera makan nanti.
    doorgift

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.