Skip to main content

GAYA TUDUNG NURUL IZZAH SENTIASA JADI PERHATIAN NETIZEN



GAYA TUDUNG NURUL IZZAH SENTIASA JADI PERHATIAN NETIZEN Ramai jugak yang suka dengan  gaya tudung Nurul Izzah tu tapi saya belum tergerak hati nak cuba gaya tudung macam tu.. Tudung gaya tu sesuai dengan Nurul Izzah je kot,

Tapi kadang-kadang saya tengok Nurul Izzah paikai tudung gaya tu nampak selekeh jugak.hahhaha..Kalau dibentuk kan tudung tu cantik-cantik  nampak la kemas dan menarik.Tapi bila datang senget benget tu terus rasa tak mampu la nak tiru,hahaha.

Dah ramai yang cuba gaya tudung Nurul Izzah ni.Ada yang jadi tapi ada juga yang nampak macam tak jadi je.. Kalau bentuk muka bulat memang tak nampak la gaya Nurul Izzah tu.Kemudian ada juga yang pakai tudung gaya nurul Izzah ni tapi bahagian dagu tak tutup.

Cara betul dia , kita kena pakai tutup bahagian dagu tu.Kalau tidak memang tak nampak sama..Nampak biasa2 je..

Kadang-kdang orang kata "ni gaya tudung Nurul Izzah," tapi saya nampak macam tak sama je..lagipun Nurul Izzah pakai tudung bawal yang biasa tu je tau..Dia tak guna pun bawal ciffon ke, bawal satin ke..

Jenis fabrik pun kena la sama baru la nampak gaya Nurul Izzah tu..

Kemudian bab labuh tu..Nurul Izzah pakai , labuh je tudung tu.Dapat kat bebudak sekarang jadi singkat pulak tudung nya..Lepas tu mengaku pulak tu gaya tudung Nurul Izzah.

Satu lagi gaya tudung Nurul Izzah , gaya yang dia pakai masa angkat sumpah kat parlimen hari ni. 16/7/2018/ .. Ramai yang tertanya-tanya .."gaya apa pulak ni?"



Ha!!nak viral jugak ke gaya tudung tu.tapi tengok gaya biasa je.dia pakai skarf yang silang .Kemudian cuma pakai tudung biasa dengan silang bahagian kanan ke kiri.dan bahagian kiri kat dalam tu dia tarik sikit ke depan dan pin.

simple je..Tak payah nak belit2 sakan sangat..

Tapi nampak macam ramai yang tak suka gaya tudung ni walaupun ada yang suka .Bagi saya dia mungkin pakai apa je ikut keselesaan dia.Yang penting tudung tu tetap labuh dan menutup aurat.


 Bagi pendapat saya , siapa yang nak pakai tudung Gaya Nurul Izzah ni  mungkin perlukan keyakinan diri yang tinggi. Takut nanti kerja kau asyik tengok cermin..hahah..

Sekian


Comments

  1. bab confidence level tinggi tu betul sangat sebab tudung senget benget pun dia chill je

    ReplyDelete
  2. seperti kata ustad. pakai tudung sarang pun boleh. asalkan tutup aurat.. hehe

    ReplyDelete
  3. Zaza ada try jugak kak tapi mmg tak sesuai dengan zaza..dan rasa tak berapa selesa.. Tgk org jgk kn.. Ada yg kemas n lawa gaya mcm ni

    ReplyDelete
  4. kita suka gaya bawal dia... penah try sekali jadi.. tapi bila try lg xbrpe nk jd.. hehehe.m

    ReplyDelete
  5. Yg bawal lagi Okey, sebab lebih kemas dan org tengok pun sedap tapi kalau silang elok2 mungkin lebih kemas

    ReplyDelete
  6. hanya nurul izzah je mampu bertudung macam ni hehe..dia simple je kut kan..takmau complicated..kan kerja dia bz manjang kalau pakai shawl jenuh gak nak belit2

    ReplyDelete
  7. Hahaha. Dia cantik. Pakai apa pun cantik

    ReplyDelete
  8. Ada jugak nak tryaplai tudung bawal gaya macam yb izzah tapi failed. Hahaha.. Kalau shawl kemain terror lilit sana sini

    ReplyDelete
  9. I always like her style, very serderhana, proper and also look feminine.

    ReplyDelete
  10. dia pakai macam mana pun nampak cantik..hehehe..kita kalau pakai senget benget macm rupa mak nenek dah

    ReplyDelete
  11. Haha.. Nurul Izzah punya gaya tudung selain tutup dagu mesti kemek2 tudung dia kan...tapi still lawa je dia pakai.. gaya batu kat parlimem tu TB tak berkenan plak.. sebab .. entah.. tak tahu nak cakap.. macam tak sesuai je

    ReplyDelete
  12. Gaya tersendiri nurul izzah. Akak tak sesuai pakai gaya ni sebab muka akak nampak bulatt. Hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …