Friday, 1 June 2018

RESEPI KARIPAP KENTANG PALING SEDAP RINGKAS DAN MUDAH


Ramai yang mencuba resepi karipap kentang ni. Rata-rata yang dah mencubanya memang sangat suka dan kata sedap. Saya sendiri pun tak ingat kat mana la saya dapat resepi karipap ni. 

Kulit karipap ni nipis dan rangup bila di gigit. Kulit nya juga tak keras.Budak-budak pun suka makan karipap macam ni berbanding karipap yang kulitnya tebal dan keras.Mudah nak gigit.




Untuk intinya juga menggunakan bahan yang ringkas dan tak terlalu berempah bila di makan,.Terserah kalau korang suka inti yang rasa rempahnya kuat korang boleh tambah lagi rempahnya.

Kalau suka lebih pedas boleh potong cili dan masuk kan sekali.

Bahan-bahan nya juga saya kisar supaya mudah nak makan.Macam anak-anak saya ni kalau dia nampak bawang ke, halia ke terus takut nak makan.jadi bila dah dikisar semuanya tak la diaorang bagi alasan tak mau makan.


Saya tak pandai nak kelim bahagian tepi karipap tu jadi hanya gunakan acuan karipap sahaja. Lebih mudah dan cepat sebenarnya.

Ada orang yang tak makan bahagian tepi karipap . Kalau guna acuan tak la bahagian tepi karipap tu terbazir .Betul tak?

Kebanyakan karipap yang saya beli bahagian tepi yang dikelim tu agak tebal sampai nak gigit pun keras.




Dengan 2 cawan tepung je boleh dapat dekat 20 biji karipap.Sebab kulit karipap ni nipis je.Tak pakai banyak doh. Sebab tu saya selalu sarankan siapa nak berniaga karipap baik la guna resepi saya ni sebab tak melibatkan kos yang tinggi.

Rasanya pun memang sedap.Ramai yang berkongsi dengan saya selepas mencuba resepi karipap ni .Diaorang kata memang sedap dan tak sangka sekali cuba buat karipap terus jadi.

Kalau korang nak cuba resepi karipap kentang yang paling sedap ni boleh la klik sini (Resepi karipap kentang paling sedap dan mudah ) dan selamat mencuba 



1 comment:

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();