Skip to main content

MOHAMED SALAH AKUI SUDAH SEDIA UNTUK PERTEMUAN MENENTANG RUSIA

Penyerang utama pasukan Egypt , Mohamed Salah dilihat melakukan latihan bersama pasukan nya bagi persedian menentang Rusia dalam kempen Piala Dunia. Mohamed Salah mengalami kecederaan bahu yang serius seblum ini dikatakan  memerlukan rehat yang panjang dan ramai yang menjangka kan beliau tidak akan diturunkan sepanjang  Piala Dunia 2018.

Egypt memerlukan khidmat Salah bagi perlawanan menentang Rusia bagi kumpulan A yang bakal diadakan pada 20 Jun ini. 

Dalam satu kenyataan nya beliau mengakui sudah bersedia untuk beraksi menantang Rusia. "saya sudah bersedia untuk perlawanan esok.100% saya kuat " Ujar Penyerang berusia 26 tahun ini .









Hector Cuper menjelaskan sebelum ini tidak menurunkan Salah dalam perlawanan menentang Uruguay sebelum ini kerana tidak mahu mengambil risiko memandangkan Salah belum pulih sepenuhnya.

"Salah adalah pemain yang sangat penting bagi kami. Ianya tidak boleh disangkal sesiapa pun. Tetapi Anda perlu ada pasukan yang bagus,

Mungkin jika Salah  ada di hari ini untuk menentang  Uruguay, keputusan nya mungkin  akan berbeza. " ujar Hector dalam sidang media.

Salah kini adalah harapan rakyat  Mesir yang ingin negara mereka berjaya di Piala Dunia 2018. Pemain lIga eropah ini juga berjanji akan memberikan yang terbaik dan semampunya.

"Mereka adalah orang-orang saya. Mereka tidak  menjadi beban untuk saya. Mereka ada di belakang saya. Mendukung saya. Saat saya melangkah menuju lapangan, kami tetap bersama," kata Salah.

Gambar : Nicklas Hanoatubun


#wc2018 #rusia2018 #salah #egypt

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …