Tuesday, 19 June 2018

ISTERI CANTIK SEMPURNA IDAMAN SETIAP LELAKI




 Perbualan sepasang suami isteri yang sudah berkahwin selama 5 tahun


Suami : U tau tak kenapa I pilih u..

Isteri : Kenapa?

Suami : Sebab U cantik.. Sempurna..U pandai berdikari. Pandai jaga hati I. Kalau masa pertama kali dulu I jumpa U tapi U ni tak cantik, jalan pun senget2 mesti I tak mau.

Isteri : Alamak.. Kalau I tau , masa tu i pura-pura cacat je. Sebab U bukan sempurna pun. Kedekut, malas tolong I kat rumah. Hal nak-anak pun tak U tak ambik tahu sangat.


____________________________________________

Zaman sekarang kebanyakan lelaki nak kan pasangan nya yang sempurna untuk melengkapi rumahtangga yang bakal dibina.

Tapi tak ramai lelaki yang nak sempurnakan diri sendiri dulu agar seimbang dengan apa yang mereka mahu. Masing-masing nak kan isteri yang mereka sendiri boleh bergantung harap.

Ada sesetengah suami tu serahkan segala urusan rumahtangga kepada si isteri sampai isteri rasa terbeban. Suaminya hanya pergi kerja dan balik kerja sahaja.

Hal anak-anak, keperluan rumahtangga dan perasaan isteri langsung tak diambil peduli. Isteri pulak hanya pendam dalam hati sebab tak mahu keruhkan keadaan.

Bila isteri diam suami sangka semuanya ok, rumahtangga nya di sangka kan bahagia tanpa sebarang masalah. Dia berbangga-bangga di depan kawan-kawan nya kerana ada isteri yang boleh di harap.

Lama-kelamaan isteri jadi letih dan tertekan. Apa yang di pendam semakin hari semakin membebankan . Emosinya terganggu dan dia mula mencari perhatian dengan mengadu kepada orang-orang terdekat.

Kalau ada yang ambik kesempatan dalam kesulitan si isteri tu , habis musnah la rumahtangga.


sekian..

No comments:

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();