Saturday, 2 June 2018

CARA BETUL PAKAI TUDUNG YANG SESUAI DENGAN BENTUK WAJAH SUPAYA NAMPAK CANTIK DAN BERSERI



 Cantik je Fazura pakai tudung walaupun tak payah beriya nak lipat dan bentuk kan tudung dia.Ye la..Orang cantik..Kita bukan fokus sangat pada tudung dia..kan??Cer kalau wanita yang muka  sendu2 je pakai tudung macam ni memang tak selera nak tengok..ahhaha

Selalu sangat nampak bentuk kan tudung dengan gaya yang tak sesuai dengan bentuk wajah diaorang. Tu yang kadang2 kita nampak ada perempuan pakai tudung sampai bentuk wajah dan kepala nya jadi bulat macam bola.Sebab dia tak tahu nak bentuk kan tudung dia mengikut bentuk wajah dia yang sebenar.

Hari ni saya nak kongsikan lah sedikit tips cara membentuk tudung kita mengikut wajah supaya nampak cantik dan berseri.Lepas ni bila pergi kerja mesti kawan2 terkejut nampak muka lain dari selalu.

Sebenarnya tak susah pun.Tapi yang penting gunakan fabrik tudung yang mudah di bentuk.Kalau guna fabrik jenis satin memang susah la nak gaya kan tudung ni.kadang2 berjam2 didepan  cermin hanya sebab nak bentuk kan tudung je.

Leceh la..kan??

Jom kita tengok panduan memakai tudung mengikut bentuk wajah kita.

CARA PAKAI TUDUNG IKUT BENTUK WAJAH.




Ha...Dah tahu dah bentuk wajah korang sesuai dengan bentuk tudung macam mana?Boleh la praktik kan masa raya nanti.


Semoga bermanfaat untuk semua..

11 comments:

  1. senang betul fazura dengan wawa zainal pakai tudung. Buat macam mana pun still cantik

    ReplyDelete
  2. Cik en xtau patern muka pe.. bulat ke segi eh.. slalu pakai x cntim.. teknik ni.kena tgk

    ReplyDelete
  3. Rasanya muka iols..muka jenis bulat..mujur cara pakai tu betul...tp kdg2 malas nak pakai elok2..main sarung je haha

    ReplyDelete
  4. Zaza pun tak sure bentuk muka zaza ni.. Tapi kakak pnh ckp bujur sirih.. Patern tudung mcm2 bentuk pakai hihi.. Tp yg jenis bulat kat dahi tu.. Pic ptama mmg xssuai dgn zaza

    ReplyDelete
  5. ha ah kan klu pakai tudung kene dengan muka memang cantik je pakai mcmane pun..tq kak diana sudi sharing

    ReplyDelete
  6. Muka zira bulat tapi kadang bosan style sama pakai. Buat gaya lain pelik pula. Tapi tengok artis pakai gaya apa pun cantik

    ReplyDelete
  7. Wah ada tips la pakai tdu g ikut jnis bentuk muka.. Kita xpenah amk tau.. Asal sarung pastu lilit2 setel.. Hahaha.. Sbb xtau muka ni bentu petak ke bujur ke bolat ke... Kdg2 tgk mcm berubah.. Huhu..

    ReplyDelete
  8. Alaa.. Ada teknik rupanya nak pkai tudung dengan betul eh.. Tak tahu pun. Selalu pkai ikut keselesaan je. Haha

    ReplyDelete
  9. Muka saya jenis lonjong kot. Kalo petak ke hati ke tak mungkin..sellau konpius bulat ke lonjong.. Hahaha.. Terus nau kan bentuk muka pun konpius. Tq kak share cara pakai tudung ikut bentuk muka. At least tahu

    ReplyDelete
  10. Muka kita bulat. Baru tahu kena lipat sikit bagi kurangkan kebulatan muka. Hahaha.. tq Diana

    ReplyDelete
  11. Oh wow this is useful, even i dont wear tudung i also can see the differences.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();