Skip to main content

CARA BETUL PAKAI TUDUNG YANG SESUAI DENGAN BENTUK WAJAH SUPAYA NAMPAK CANTIK DAN BERSERI



 Cantik je Fazura pakai tudung walaupun tak payah beriya nak lipat dan bentuk kan tudung dia.Ye la..Orang cantik..Kita bukan fokus sangat pada tudung dia..kan??Cer kalau wanita yang muka  sendu2 je pakai tudung macam ni memang tak selera nak tengok..ahhaha

Selalu sangat nampak bentuk kan tudung dengan gaya yang tak sesuai dengan bentuk wajah diaorang. Tu yang kadang2 kita nampak ada perempuan pakai tudung sampai bentuk wajah dan kepala nya jadi bulat macam bola.Sebab dia tak tahu nak bentuk kan tudung dia mengikut bentuk wajah dia yang sebenar.

Hari ni saya nak kongsikan lah sedikit tips cara membentuk tudung kita mengikut wajah supaya nampak cantik dan berseri.Lepas ni bila pergi kerja mesti kawan2 terkejut nampak muka lain dari selalu.

Sebenarnya tak susah pun.Tapi yang penting gunakan fabrik tudung yang mudah di bentuk.Kalau guna fabrik jenis satin memang susah la nak gaya kan tudung ni.kadang2 berjam2 didepan  cermin hanya sebab nak bentuk kan tudung je.

Leceh la..kan??

Jom kita tengok panduan memakai tudung mengikut bentuk wajah kita.

CARA PAKAI TUDUNG IKUT BENTUK WAJAH.




Ha...Dah tahu dah bentuk wajah korang sesuai dengan bentuk tudung macam mana?Boleh la praktik kan masa raya nanti.


Semoga bermanfaat untuk semua..

Comments

  1. senang betul fazura dengan wawa zainal pakai tudung. Buat macam mana pun still cantik

    ReplyDelete
  2. Cik en xtau patern muka pe.. bulat ke segi eh.. slalu pakai x cntim.. teknik ni.kena tgk

    ReplyDelete
  3. Rasanya muka iols..muka jenis bulat..mujur cara pakai tu betul...tp kdg2 malas nak pakai elok2..main sarung je haha

    ReplyDelete
  4. Zaza pun tak sure bentuk muka zaza ni.. Tapi kakak pnh ckp bujur sirih.. Patern tudung mcm2 bentuk pakai hihi.. Tp yg jenis bulat kat dahi tu.. Pic ptama mmg xssuai dgn zaza

    ReplyDelete
  5. ha ah kan klu pakai tudung kene dengan muka memang cantik je pakai mcmane pun..tq kak diana sudi sharing

    ReplyDelete
  6. Muka zira bulat tapi kadang bosan style sama pakai. Buat gaya lain pelik pula. Tapi tengok artis pakai gaya apa pun cantik

    ReplyDelete
  7. Wah ada tips la pakai tdu g ikut jnis bentuk muka.. Kita xpenah amk tau.. Asal sarung pastu lilit2 setel.. Hahaha.. Sbb xtau muka ni bentu petak ke bujur ke bolat ke... Kdg2 tgk mcm berubah.. Huhu..

    ReplyDelete
  8. Alaa.. Ada teknik rupanya nak pkai tudung dengan betul eh.. Tak tahu pun. Selalu pkai ikut keselesaan je. Haha

    ReplyDelete
  9. Muka saya jenis lonjong kot. Kalo petak ke hati ke tak mungkin..sellau konpius bulat ke lonjong.. Hahaha.. Terus nau kan bentuk muka pun konpius. Tq kak share cara pakai tudung ikut bentuk muka. At least tahu

    ReplyDelete
  10. Muka kita bulat. Baru tahu kena lipat sikit bagi kurangkan kebulatan muka. Hahaha.. tq Diana

    ReplyDelete
  11. Oh wow this is useful, even i dont wear tudung i also can see the differences.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …