Skip to main content

DRAMA KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU




DRAMA KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU  Dalam banyak-banyak drama yang akan di tayangkan pada bulan ni  Drama Pengantin Musim Salju adalah yang paling saya tunggu-tunggu . Ada juga beberapa drama lain yang saya nak tengok tapi Drama ni istimewa sikit sebab ada Siti Nordiana dan Alif satar.

Oh..Jangan tak tahu la rupanya makcik pun minat juga Siti Nordiana..hahah.. Drama Pengantin Musim Salju ni sebenarnya diadaptasi daripada sebuah novel karya Suri Ryana  .Drama ni akan mula di tayangkan di Astro Ria pada 14 mei.. hari ni la..Jam 7 petang .

Saya tak pernah baca novel ni tapi saya rasa tertarik nak tengok drama ni sebab ada tengok selingan drama ni di Instagram..Nampak macam best je.

Drama 20 episod ni menampil kan ramai lagi pelakon lain selain Siti Nordiana dan Alif Satar dan akan bersiaran setiap hari selasa hingga Khamis.



Tajuk Drama  : Klik! Pengantin Musim Salju
 Isnin-Khamis, 7:00 malam
 Astro Ria 104, Astro Ria HD 123
diadaptasi dari novel karya Suri Ryana
Arahan : Hadith Omar
 20 episod
Tarikh tayangan : 14 Mei 2018



Senarai barisan pelakon Klik!Pengantin Musim Salju
Alif Satar sebagai Adam Putra
Siti Nordiana sebagai Kasih Lateefa
Norlia Ghani sebagai Tengku Maryam
Atikah Suhaime sebagai Karlisha Zandra
Adam Lee sebagai Hud Mikael
Lan Solo sebagai Irham
Cik Manggis sebagai Nana
Dafi sebagai Sam
Ardell Aryana sebagai Layla
Nina Juren sebagai Tengku Alawiyah

Sinopsis 'Klik! Pengantin Musim Salju'

Demi kesihatan neneknya, Adam Putra mengajak Kay, gadis brutal yang langsung tak feminin untuk berlakon sebagai pengantin olok-oloknya kerana tunangnya (Karlisha Zandra) membatalkan perkahwinan mereka pada saat akhir. Kay yang tidak mahu disatukan dengan Irham, mamat sewel yang menyakitkan hatinya itu bersetuju berlakon sebagai pengantin olok-olok Adam Putra dan mengikut lelaki itu ke Jepun untuk bertemu dengan nenek Adam Putra.



Musim dingin dan salju tebal di Jepun menjadi saksi cinta mereka bersemi. Dalam mengharungi hari-hari sebagai pasangan pengantin olok-olok, mereka terjebak dalam gelora cinta yang hangat membara hingga akhirnya mereka betul-betul jadi pengantin.

Asyiknya mereka menyulam cinta setelah berkahwin di bumi Jepun sehinggakan mereka tidak menyangka ada badai yang sedang menanti setelah mereka pulang ke Malaysia. Cinta mereka diuji dengan kehadiran Hud Mikael, sepupu Adam Putra yang pernah sukakan Kay dan juga bekas tunang Adam Putra iaitu Karlisha Zandra.

Berjayakah pengantin musim salju ini mempertahankan cinta suci mereka??Jangan lupa menonton... sumber: facebook Dia semanis Honey


__________________________

Saya ada tengok banyak video yang dikongsi semasa pengambaran drama ni yang diadakan di Sapporo Japan. Memang cantik la tempat ni..Siap ada salji lagi..Nampak cantik tapi mesti susah nak buat pengambaran dalam cuaca sejuk macam tu..



Alahai..memang tak sabar la nak tengok drama ni..Nak cuci2 mata tengok pemandangan cantik juga..




sekian..

Comments

  1. Dua dua orang nih kalau bergandingan memang menjadi tau.saya kena tk online jawabnya sebab tak ada astro

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Drama yg paling dinanti2kan oleh kita.. Sebab suka tengok nana & aliff satar berlakon slps dia semanis honey dulu... Kita pon jnis xlayan drama & novel tp suka tgk pelakon mne yg ok.. Kalau ok barulah kita layan.. Heheh..xsbr nk tgk...

    ReplyDelete
  3. Sally suka betul gandingan dorang ni...cuma tadi tak dapat tgk sbb abang ade! adoiii!

    ReplyDelete
  4. Laaa start tadi rupanya ya. Dah tertinggal pula. Rose memang suka kalau Alif Satar berlakon ni.

    ReplyDelete
  5. Alamak terlepas ep 1 ari ni..nti nak tgok lah..suka lakonan alif dan diana

    ReplyDelete
  6. Sekarang semua cerita dari novel..wah diaorang berlakon sama2 lagi..boleh la tengok nanti

    ReplyDelete
  7. Macam best je tapi susah nak tngok TV maklumlah adikbradik ramai berebut TV

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …