Skip to main content

PENAMPILAN AWEK CENDOL DALAM VIDEO KLIP GABE WELY YANG PERNAH VIRAL DENGAN VIDEO LUCU SEMASA AUDITON INDONESIA IDOL. 2017





Pernah tengok Audition Indonesia Idol  2017 yang menampil kan seorang peserta yang menyanyi kan lagu "Barat  dari Wely" ? 

Kalau siapa pernah tengok mesti tahu betapa kelakar nya sesi audition tersebut. Video tersebut menjadi viral bukan saja di Indonesia malah di malaysia dan singapura.

Berutung nya Gabe Wely , apa bila video tersebut bukan saja menjadi viral malah dia juga turut di lamar syarikat Rakaman untuk merakam kan single berjudul  "Ini Sifat Manusia" .

Single tersebut sudah pun berada di Youtube dan sekarang sudah di tonton lebih 300 ribu tontonan.

Kalau  korang belum sempat menonton nya boleh scroll dibawah ni saya sertakan video klip dari single terbaru beliau dan juga lirik lagu  " Ini Sifat Manusia" - Gabe Wely -

Video klip nya juga menampilkan Ninija atau lebih dikenali sebagai Awek Cendol yang baru-baru ni video nya menjadi viral. 





Artis : Gabe Wely
Tajuk: Ini Sifat Manusia
Ciptaan: Gabe Wely

Jalan Jalan di Malaysia
Jangan lupa singgah di Kota Medan
Ini lagu judulnya OK OK OK

OK Ok OK
Ini Sifat Manusia
Susah - susah sama - sama
Ini Sifat Manusia
Udah Kaya sombong Nauzubillah

Tak kau fikirkan dunia
Hanya sementara Saja
Tak Kau fikirkan NikmatNya
Hanya di dunia saja

Janganlah kau sombong OK OK OK
Janganlah Kau SombongOK OK Ok
Janganlah Kau SombongOK OK OK
Janganlah Kau Sombong

Ini Sifat Manusia
Pinjam wang manis kata - katanya
Ini Sifat Manusia


Bayar Hutang Susah Nauzubillah
Tiap ditagih hutangnya

(Pura - pura lupa kau ya)
(Ya Ya Ya)

Tiap ditelefon handphonenya
Pasti tidak diangkatnya

Jangan kasi pinjam lagi OK OK ok
Jangan kasi pinjam lagi Ok Ok Ok
Jangan kasi pinjam lagi Ok Ok Ok
Jangan kasi pinjam lagi

Ini Sifat Manusia
Susah - susah sama - sama
Ini Sifat Manusia
Udah Kaya sombong Nauzubillah

Tak kau fikirkan dunia
Hanya sementara Saja
Tak Kau fikirkan NikmatNya
Hanya di dunia saja

Janganlah kau sombong OK OK OK
Janganlah Kau Sombong OK OK Ok
Janganlah Kau Sombong OK OK OK
Janganlah Kau Sombong

Ini Sifat Manusiaaaaa...






sekian.

Comments

  1. Baru pertama kali dengar lagu ni..ok la juga lagu dia.. boleh layan muziknya...

    ReplyDelete
  2. tak penah lg dgr lagunya... tp mmg penuh ngn nasihat lagu tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …