Skip to main content

LELAKI INI PUKUL DAN IKAT ANAK PADA MOTORSIKAL DAN MENGHERETNYA SEPANJANG LALUAN BERBATU

photo:radions.co


Banyak betul kisah-kisah kekejaman yang dilakukan pada kanak-kanak yang dikongsikan sekarang ni.Itu kes-kes yang berjaya dikesan dan dirakam. Macam mana dengan kes-kes yang terpencil dan tak di hebahkan.? 

Entah apa lah penyebab nya anak-anak kecil diperlakukan sebegitu.kadang-kadang  kesalahan yang dibuat oleh anak-anak kecil tu tak seberapa pun. Hanya kesalahan kecil yang biasa dilakukan oleh kanak-kanak. Tapi Orang tua tak mampu mengawal perasaan dan anak kecil menjadi mangsa.








Boleh dikatakan tekanan hidup juga menjadi satu punca mengapa anak kecil menjadi mangsa penderaan . 


Berlaku di China , video seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun di dera bapanya tersebar di media sosial.






Lelaki yang dikenali sebagai Wei dilihat memukul punggung , belakang dan bahagian kepala  anak perempuan nya dengan kuat tanpa mempedulikan jeritan dan tangisan si anak.

Tidak cukup dengan memukul anak nya, Wei kemudian di lihat mengherat anak nya kearah motorsikal dan mengikat anaknya dibelakang motorsikal miliknya,


Dia kemudian mengherat anaknya yang sedang terikat dilaluan yang berbatu.




Kekejaman yang Wei lakukan pada anak nya hanya mampu dilihat oleh orang ramai dan ada yang merakam perbuatan nya.

Dengan tersebarnya video tersebut, pihak polis segera melakukan siasatan dan mencari Wei. Dia kemudian nya ditemui bersama anaknya di sebuah pasar.


Wei kini ditahan polis dan anak nya dihantar kehospital bagi melakukan pemeriksaan kesihatan. Pemeriksaan mendapati terdapat luka di bahagian badan anak perempuan nya itu. 


Kejadian tersebut dipercayai berlaku pada 28/2/2018 yang lalu di Bandar Ya Long ,Wilayah Otonomi, Da Hua Yoa , Provinsi Guanxi, China.








Menurut Wei dia melakukan perkara tersebut kerana anaknya tidak mahu pulang kerumah ketika dia membawa anak perempuan nya itu berkunjung kerumah saudara nya. kelakuan anaknya itu membuatkan dia tidak dapat mengawal perasaan marah.



Nampak??bukan kesalahan besar pun yang dilakukan oleh sianak tu.Tapi ayahnya tak dapat kawal perasaan.Rasanya mungkin si ayah tu ada perkara yang dirungsingkan kemudian di tambah dengan kelakuan sianak yang sukar dikawal.


Tapi itu tak bermakna dia boleh melakukan perkara sedemikian pada anak nya..kan??


sekian..

Comments

  1. Kejam teruk ni...dia ingat nak keluarkan anak dari perut tu macam keluarkan taik ke..

    ReplyDelete
  2. melampau sgt tuh... anak tu takmi balik urusan remehe je

    ptt bt balik kt bapak dia tu, ikan kt kete pastu heret je.... biar dia rasa

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …