Skip to main content

KEJAMMYA MANUSIA..SAMPAI HATI BAKAR KUCING DALAM SANGKAR

Assalamualaikum..

Tak tahu apa punca dan sebab nya ada orang suka menganiaya haiwan seperti kucing dan anjing .  Mereka melakukan kekejaman kepada haiwan-haiwan ni seolah-olah haiwan ni tak ada rasa sakit dan tak berperasaan,

Kenapa lah mereka sanggup melakukan perkara macam tu..Tapi yang pasti mereka yang suka melakukan keganasan dan kekejaman kepada haiwan  ni mesti ada masalah mental. Mungkin mereka sendiri dididik dengan suasana yang tak peduli tentang haiwan peliharaan.

Seperti yang dikongsi oleh Cherry@frsarsln  di twitter , beberapa gambar ekor kucing milik nya melecur di kaki kerana dipercayai menjadi mangsa penganiayaan manusia yang kejam.

Menurut nya , kucing-kucing nya yang berada didalam sangkar mengelupur dan menjerit kesakitan apabila api marak didalam sangkar kucing miliknya.


"..2am, 1/3/2018, kucing menangis kat luar, sangkar dah penuh api, aku nampak dengan mata aku diorang mengelupur terbakar, kalau betul dizalimi orang. Aku harap dia dapat balasan berlipat kali ganda. .."


"Dalam tu ada 5ekor anak kucing, and ibu dia. Anak kucing tak sampai sebulan pun wei, act dia tak pandai lagi panjat sampai tingkat atas, aku agak mesti mak dia angkat sekor sekor naik atas, sebab mak dia teruk n ada sekor teruk..

"Aku tak tau la orang buat ke putung rokok ke tapi sapa nak isap rokok kat situ .."


"..Aku takleh move on, asyik terbayang ja apa aku nampak malam tadi. ..

Semua kucing nasib sempat selamat, takde mati, cuma semua melecur, tapak tangan and bulu semua kucing hilang. Aku nampak dia pedih, dia jilat sikit sikit pastu mengelupur.." - Cherry -


Saya pun ada kucing dan kalau dia keluar rumah memang rasa risau sangat. Takut ada yang buat sesuatu pada dia.  Bukan semua orang suka kucing..kan??

Tapi kalau pun tak suka tak payah la aniaya haiwan ni. Mereka ada rasa sakit, rasa marah tapi mereka tak berakal pun. Kita yang berakal ni tak elok la nak jadi sama taraf dengan binatang.

sekian..

Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …