Skip to main content

HATI-HATI DENGAN BOMOH TULANG .SEKALI X-RAY BERSEPAH SUSUK

Susuk bukan lah sesuatu yang baru dalam masyarakat kita.Sejak dari dulu lagi penggunaan susuk sudah dapat dikesan.Gaya hidup dan kekurangan ilmu agama menyebabkan  ada yang menjadikan pemakaian susuk sebagai jalan menyelesaikan masalah.

Ada berbagai jenis susuk yang kerap digunakan . Bukan saja untuk kecantikan malah susuk juga digunakan untuk menguatkan tulang. 

Seperti yang didedahkan oleh Dr. Syazwan Basil mengenai penemuan susuk dibahagian kaki salah satu pesakit nya,. Dalam gambar yang ditunjuk kan jelas terdapat beberapa jarum halus dibahagian kaki pesakit.







Tak dapat dipastikan samaada pesakit ini sebelum nya memang tahu yang bomoh tulang tu masuk kan susuk kedalam kaki nya atau pun tidak.

Mustahil jugak dia tak tahu..kan??Tak mungkin susuk tu dimasuk kan secara rahsia tanpa pengetahuan pesakit . 

Tapi boleh jadi jugak ianya dimasuk kan secara rahsia tanpa pengetahuan pesakit sebab nak melariskan perkhidmatan nya.

Bila orang yang dapatkan rawatan tu sihat dah tentu keyakinan pesakit bertambah..kan??

Kata Dr Syazwan biasanya untuk kes macam ni doktor tak kan keluarkan susuk tersebut sebab agak susah nak keluarkan nya memandang kan susuk tersebut terlalu halus dan dah masuk ke dalam otot..

Lagipun bila dah guna susuk ni mesti lah ada melibatkan perkara-perkara ghaib. Bukan boleh keluarkan macam tu je.

Penggunaan susuk macam ni selalunya untuk tujuan menguatkan tulang.. 

Jadi pada korang yang pernah patah kaki, lepas tu dah pi jumpa doktor , ambik masa lama sangat nak sembuh, lepas tu pi pulak ke bomoh tulang tiba-tiba terus je baik, elok la ada rasa was-was tu..Mana tahu kalau ianya juga melibatkan penggunaan susuk.

sekian..

Comments

  1. Seram pun ada...zaman skrg dah makin ramai bomoh. Bomoh mata la.. bomoh jantung lah..hmmm

    https://byshaz.blogspot.my/2018/03/review-esen-emas-keremajaan-safi-rania.html

    ReplyDelete
  2. Bahanya sekarang ni kan. Mohon berhati-hati ye.Terima kasih atas info itu

    ReplyDelete
  3. Alahai macam macam sekarang ni.takut jugak kot pesakit tak tahu.kalau dah sakit better jumpa doktor xpayah lah jumpa bomoh bagai..

    ReplyDelete
  4. Seramnya bila ada yg ambil kesempatan. Tak boleh pecaya org tak kenal sekarang

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …