Wednesday, 14 March 2018

HATI-HATI DENGAN BOMOH TULANG .SEKALI X-RAY BERSEPAH SUSUK

Susuk bukan lah sesuatu yang baru dalam masyarakat kita.Sejak dari dulu lagi penggunaan susuk sudah dapat dikesan.Gaya hidup dan kekurangan ilmu agama menyebabkan  ada yang menjadikan pemakaian susuk sebagai jalan menyelesaikan masalah.

Ada berbagai jenis susuk yang kerap digunakan . Bukan saja untuk kecantikan malah susuk juga digunakan untuk menguatkan tulang. 

Seperti yang didedahkan oleh Dr. Syazwan Basil mengenai penemuan susuk dibahagian kaki salah satu pesakit nya,. Dalam gambar yang ditunjuk kan jelas terdapat beberapa jarum halus dibahagian kaki pesakit.







Tak dapat dipastikan samaada pesakit ini sebelum nya memang tahu yang bomoh tulang tu masuk kan susuk kedalam kaki nya atau pun tidak.

Mustahil jugak dia tak tahu..kan??Tak mungkin susuk tu dimasuk kan secara rahsia tanpa pengetahuan pesakit . 

Tapi boleh jadi jugak ianya dimasuk kan secara rahsia tanpa pengetahuan pesakit sebab nak melariskan perkhidmatan nya.

Bila orang yang dapatkan rawatan tu sihat dah tentu keyakinan pesakit bertambah..kan??

Kata Dr Syazwan biasanya untuk kes macam ni doktor tak kan keluarkan susuk tersebut sebab agak susah nak keluarkan nya memandang kan susuk tersebut terlalu halus dan dah masuk ke dalam otot..

Lagipun bila dah guna susuk ni mesti lah ada melibatkan perkara-perkara ghaib. Bukan boleh keluarkan macam tu je.

Penggunaan susuk macam ni selalunya untuk tujuan menguatkan tulang.. 

Jadi pada korang yang pernah patah kaki, lepas tu dah pi jumpa doktor , ambik masa lama sangat nak sembuh, lepas tu pi pulak ke bomoh tulang tiba-tiba terus je baik, elok la ada rasa was-was tu..Mana tahu kalau ianya juga melibatkan penggunaan susuk.

sekian..

4 comments:

  1. Seram pun ada...zaman skrg dah makin ramai bomoh. Bomoh mata la.. bomoh jantung lah..hmmm

    https://byshaz.blogspot.my/2018/03/review-esen-emas-keremajaan-safi-rania.html

    ReplyDelete
  2. Bahanya sekarang ni kan. Mohon berhati-hati ye.Terima kasih atas info itu

    ReplyDelete
  3. Alahai macam macam sekarang ni.takut jugak kot pesakit tak tahu.kalau dah sakit better jumpa doktor xpayah lah jumpa bomoh bagai..

    ReplyDelete
  4. Seramnya bila ada yg ambil kesempatan. Tak boleh pecaya org tak kenal sekarang

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();