Skip to main content

WANITA DICERAIKAN KERANA MANDI SETAHUN SEKALI

Assalamualaikum..



Oleh sebab negara kita ni beriklim khatulistiwa memang penting untuk kita mandi sekurang-kurangnya 2 kali setiap hari. Siapa yang mandi seminggu sekali??ada ke?

Tak dapat dibayangkan cemana bau nya kalau mandi seminggu sekali.Bukan setakat bau bawang mungkin bau lengkuas, kunyit , serai semua nya ada.Hahahah.

Bayang kan kalau duduk negara-negara sejuk macam korea ke, Taiwan ke...Huh!!agaknya mandi setahun sekali..Tapi memang ada kes dimana seorang wanita mandi hanya setahun sekali dan perkara ni berlaku di Taiwan.

Seorang wanita diceraikan suami nya kerana mandi setahun sekali.Lin juga dikatakan jarang-jarang mencuci rambut dan menggosok gigi.

Suaminya yang tidak didedahkan identitinya membuat permohonan cerai di Mahkamah Daerah  Taipei .

Menurut bekas suaminya ,dia sering meragui tahap kebersihan bekas isterinya itu apabila Lin mandi seminggu sekali diawal perkahwinan mereka.Namun perkara tersebut berlarutan dan tabiat nya menjadi bertambah buruk apa bila dia hanya mandi setahun sekali.

Lelaki itu berkata bahawa disebabkan oleh tabiat Lin yang tidak sihat, mereka hanya melakukan hubungan seks setahun sekali, yang menyebabkan  pasangan itu belum mempunyai cahaya mata walaupun sudah 10 tahun berkahwin.



Kedua-dua mereka tidak bekerja . Lin dikatakan menghalang suaminya bekerja dan menyuruhnya duduk dirumah sambil menjaga ibu bapa Lin yang sudah tua. Segala perbelanjaan rumah ditanggung sepenuhnya oleh orang tua Lin. Namun lelaki tersebut mengatakan ianya masih tidak mencukupi dan hidup mereka dalam kemiskinan malah untuk mendapatkan rawatan pergigian juga mereka tidak mampu.

Hakim kemudian nya mengesahkan penceraian tersebut dan menegaskan isu  kerja, keluarga, dan kebersihan ini tidak akan membuatkan hubungan perkahwinan mereka n dapat diteruskan.

sekian..

Comments

  1. sanggupnya laki tu tunggu smapai 10 tahun... kalau kt malaysia nih, lama dh pempuan tu kene cerai huhuhu bukan je bab kebersihan tp kemalasan tuh yg tak tahan... nk keje pun tak blh

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …