Skip to main content

SEKUMPULAN REMAJA KETAWAKAN PAKCIK YANG BERKAKI AYAM TAPI LIHAT APA YANG DILAKUKAN LELAKI INI TERHADAP PAKCIK TERSEBUT


Assalamualaikum..



Saya suka baca cerita-cerita boleh memberi inspirasi dan peringatan . Cerita-cerita macam ni akan buat kita tersedar tentang sesuatu yang mungkin kita lupa dan tak tahu.Sekurang-kurangnya ianya akan mengubah pemikiran kita dan mengubah diri kita jadi lebih baik.

Hari ni saya terbaca satu perkongsian dari Sharulhafidz di laman twitter nya.saya kongsikan screen shoot nya di bawah ni.Ianya mengenai satu kejadian dimana dia ternampak seorang lelaki berkaki ayam di dalam train yang dianaiki.

Keadaan lelaki tersebut agak menyedihkan namun, terdapat sekumpulan remaja perempuan ketawa melihat keadaan lelaki tersebut.








Tak patut betul remaja perempuan tu ketawakan pakcik ni..Kalaupun dia tak waras sekalipun  tak patut buat macam tu.Entah la kenapa saya rasa ada ramai orang muda zaman sekarang memang tak beradab dan suka mempersendakan orang lain.

Kalau dilihat pada tingkah laku meraka pun tak de elok termasuk la fizikal mereka sendiri.Tak de manusia yang sempurna..kan??Tapi golongan ni memang suka memandang rendah pada orang lain tanpa melihat kelemahan diri sendiri.

Tahniah pada lelaki yang membantu pakcik tersebut.Ianya memang satu tindakan yang tepat dan sangat baik.Malah kebaikan lelaki yang dikenali sebagai SharulHafidz ni juga dibalas olah makcik yang melihat kebaikan hati Sharulhafidz.

Jom sebar-sebarkan kebaikan disekeliling kita supaya tiada ruang lagi untuk kejahatan .

sekian..

Comments

  1. Biasalah.. bdk2 bkn nk pk kesian ke x. geram plk baca

    ReplyDelete
  2. Bagusnya lelaki sorang ni.. siap bagi kasut selipar dia lagi sebab kesiankan pakcik yang sejuk tak berkasut.. walhal dia perlu selipar tu...tapi tu la.. buat baik sekelip mata je Allah balas kan

    ReplyDelete
  3. saw this post on twitter and the girls, i was super disappointed in them. im glad the guys was such a good one. he deserves the notes.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …